خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه از سرگرفته شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۴۹۲

شماری ازکارگران نی بر مجتمع کشت‌و صنعت هفت تپه،صبح امروز در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات صنفی خود از سوی کارفرما جدید عنوان می‌کردند در محوطه کارخانه و در مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

این کارگران  که بصورت رسمی ، قراردادی وروزمزدی در این مجتمع مشغول کارند در تماس با ایلنا افزودند: نزدیک به دو  تا  چهار ماه مطالبات مزدی و حدود پنج ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکاریم  و با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی تا این لحظه نه مدیریت و نه مسئولان به خواسته ما رسیدگی نکرده‌اند.

آنها در تشریح جزئیات مطالبات خود  گفتند : معوقات مزدی حدود یک هزارو 200 کارگر رسمی کارخانه به ماههای تیر ومرداد ماه مربوط می شود این در صورتی است که  یک هزارو کار روزمزد کارخانه نیز علارغم داشتن 4 ماه معوقات مزدی و 5 ماه بیمه عقب افتاده هنوز فاقد قرار داد کار مشخصی با کارفرمای جدید هستند.

همچنین برپایه این اطلاعات، حدود 650 نفر از کارگران این واحد تولیدی که از دست کم دوسال پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرما هنوزبابت سهم 4درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

به ادعای کارگران وضعیت به وجود آمده درحالی ادامه دارد که 50 نفر از  کارگران مشمول بازنشستگی به دلیل پی گیری مطالبات مزدی خود وسایر همکارانشان از  مدتها قبل از کارخانه خارج شده اند اما  خبری از پرداخت سهم 4 درصدی  سختی کارشان از سوی کارفرماوسایر مطالبات آنها نیست.

 همچنین به نقل از کارگران این واحد گفته می شودجدا از مطالبات کارگران شاغل  وبازنشسته در کارخانه حدود 70 نفر از رانند‌های وانت‌های باری استیجاری به همراهحدود 50 نفر از راننده های سرویس های ایاب وذهاب  کارگران هر کدام به ترتیب 6 وسه ماه  معوقات مزدی طلبکارند.

برپایه این اظهارات کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه با در نظر گرفتن رویه‌ای که تاکنون مدیریت و مسئولان در مواجه با آنها اتخاذ کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بازهم قرار نیست در خصوص پرداخت شدن مطالبات مزدی و حق بیمه‌های معوقه آنها اتفاق خاصی بیفتد و برای همین صبح امروز در مقابل ساختمان اداری مجتمع اجتماعات صنفی خود را آغاز کردند.

کارگران با یادآوری اینکه از سال گذشته مالکیت این واحد صنعتی وکشاورزی  به بخش خصوصی واگذار شده است، مدعی شد:  قبل از واگذاری، خریدار در مقام کارفرمای جدید مرتبا وعده پرداخت تمامی مطالبات کارگران شاغل وبازنشسته را می داد.

به گفته آنان صرف نظر از اینکه این  مجتمع تولیدی کننده شکر چگونه واگذار شده است، تنها توقع ما این است که دست کم کافرمای جدید به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران پایبند باشد.

طبق اظهارات کارگران ،مسئولان بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی وکار کارگران این واحد تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که کاملا به زیان کارگران است . با این حال کارگران وسیله‌ای جز برپایی اجتماعات صنفی برای پیگیری خواسته‌های خود ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز