خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اختصاص 25 درصد تسهیلات واحدهای نیمه تمام به بخش تعاون

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۴۷۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از 165هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیای واحدهای نیمه تمام، 25درصد آن به احیای تعاونی های مشکل دار اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای تعاونی ها در محل بوستان گفت وگو در جمع خبرنگاران افزود: نمایشگاه یاد شده باهدف آشنایی جامعه با بخش تعاون(تعاونگران و تولیدات) و به عبارتی هدف اصلی آن است که اتصالات عمودی افقی بخش تعاونی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به تعاونی های تولیدی، مصرف، اعتبار و خدماتی بیان داشت: بیش از 100 هزار تعاونی مختلف در حوزه های مختلف در کشور فعالیت می کنند.

ربیعی یادآورشد: در مدت فعالیت دولت یازدهم 16 هزار تعاونی به تعداد تعاونی های کشور افزوده شده است و حتی توانستیم تعاونی های که نیمه فعال به ویژه در بخش مسکن را احیا کنیم.

ربیعی با اشاره به سرمایه های کوچک در دست مردم گفت: این سرمایه ها واقعیتی است که به شکل های مختلف نزد مردم است. برنامه ریزی برای اجرای طرحها در قالب تعاونی های سهامی عام که مشارکت مردم را به همراه داشته باشد انجام شده است.

وی ادامه داد: طرحها می آیند ثبت نام می شوند، پس از بررسی دقیق و شفاف سازی اطلاعات را دوباره مورد بررسی قرار می گیرند. مردم می توانند با سرمایه های خُرد خود در اجرای این طرحها مشارکت کنند و در فضای مجازی تعاونی ها توسعه یابند.

وی خاطرنشان ساخت: در مدت سه سال آینده بخش تعاون می تواند ٥٠٠ هزار شغل ایجاد کند.

وزیر تعاون یادآور شد: در قالب تعاونی، طرح اشتغال فراگیر ضد فقر را دنبال می کنیم.

وی، سهم اشتغالزایی بخش تعاون در کشور را هفت درصد اعلام کرد و گفت: به سمت افزایش اشتغال در این بخش گام بر می داریم.

ربیعی در خصوص افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون نیز گفت: افزایش سرمایه اندکی در بانک توسعه تعاون انجام شده است اما به دنبال آن هستیم میزان افزایش سرمایه بیشتر شود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم از یارانه تسهیلات نیز استفاده کنیم در این جهت حرکت خواهیم کرد اما بانک توسعه تعاون در شرایط کنونی 70 درصد منابع خود را در اختیار بخش تعاون قرار می دهد.

وی گفت: صندوق ضمانت توسعه تعاونی ها نسبت به سایر صندوقها شرایط بسیار بهتری برای حمایت از تعاونی ها دارد.

ربیعی با بیان آنکه فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگر نباید فقط به دنبال استخدام باشند گفت: شغل مساوی با استخدام نیست.

وی به سفری روز گذشته خود به تبریز اشاره کرد و گفت: در این سفر مشاهده کردم تعدادی از دانش آموخته ها در یک روستای کوچک با راه اندازی کارگاه شکلات سازی به تولید و صادرت شکلات به نخجوان می پردازند. همچنین عده ای دیگر از دانش آموختگان، با ساختن خازن هایی برای استفاده در منازل، تولیدات خود را به کشورهای همسایه صادر می کردند.

وزیر تعاون تاکید کرد: دانش آموختگان ما باید به تدریج به این رویکرد نزدیک شوند که شغل مساوی با استخدام نیست و تعاونی ها بهترین صندوق شکوفایی نوآوری هستند که در کنار یکدیگر می توانیم هم افزایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز