خبرگزاری کار ایران

گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر در اردبیل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۲۴۷

نشست سراسری دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور با محوریت نقد برنامه دولت در خصوص ارزان سازی کارگران، مشکلات بیمه‌ای و بازنشستگی کارگران و ناکافی بودن قدرت معاش جامعه کارگری در شهرشتان سرعین اردبیل برگذار شد.

به گزارش ایلنا گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در روزهای 4 و 5 شهریور، با حضور اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، کانون عالی شوراهای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی کارگری در سرعین اردبیل برگزار شد.

 در این نشست صنفی بر صیانت از نیروی کار از طریق حمایت از کارگران در درون تشکل‌های صنفی‌شان تاکید شد و حاضران به اتفاق از حفظ و تقویت استقلال تشکل‌های کارگری در چارچوب آزادی های شناخته شده در قوانی اساسی و کار  و مقاوله‌نامه‌های بنیادین حقوق کار حمایت کردند.

یکی دیگر از بحث های محوری که در این نشست مطرح شد عدم تطابق سطح دستمزدها و هزینه های سطح زندگی بود  که بر ضرورت جبران شکاف بین حداقل مزد و هزینه‌های زندگی تاکید شد.

ناکافی بودن معاش بازنشستگان نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت و نمایندگان صنفی حاضر در این گردهمایی به اتفاق سطح تعیین شده برای مستمری بازنشستگان را مورد انتقاد قرار دادند.

در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال تشکل‌های کارگری در حفظ منافع کارگران، بر ضرورت تقویت نهادهای صنفی کارگری تاکید شد.

در این جلسه همچنین نسبت به اثرات مخرب خصوصی سازی بر معیشت کارگران هشدار داده شد و حاضران تاکید کردند که باید دولت گزارش شفافی از روند خصوصی سازی و تبعات مخرب آن به مجلس و مردم ارائه کند.

در خصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی هم نمایندگان نهادهای صنفی حاضر به اتفاق بر بازپرداخت هرچه زودتر این بدهی‌ها تاکید کردند.

در قسمتی دیگری از  این نشست در خصوص مشکلات کارگران مشمول مقررات بازنشستگی، خصوصا کارگران مشمول مقررات سخت و زیان آور اشاره شد و اعضای حاضر به اتفاق نظر از رویه سختگیرانه‌ای که سازمان تامین اجتماعی در خصوص صدور احکام بازنشستگی کارگران متقاضی اتخاذ کرده است؛ انتقاد کردند.

اصرار سازمان تامین اجتماعی به اجرای سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی نیز به اتفاق مورد مخالف جامعه کارگری حاضر در نشست قرار گرفت.

همچنین بخش دیگری از این نشست نیز  از برنامه‌های دولت و مجلس در خصوص احیا دوباره طرح استاد شاگردی و ارزان سازی نیروی انسانی در قالب توسعه مناطق آزاد انتقاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز