خبرگزاری کار ایران

به دنبال توافق کارفرما با کارگران اتفاق افتاد؛

خاتمه اعتراض دو روزه کارگران فولاد البرز در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۵۷۹

اعتراض دوروزه کارگران فولاد البرز در شهرستان تاکستان استان قزوین روز گذشته پس از امضای یک توافقنامه به پایان رسید.

جمعی از کارگران فولاد البرز در تماس با ایلنا از خاتمه یافتن اعتراضات صنفی دو روز گذشته خود خبر دادند.

از قرار معلوم، پس از آنکه روز گذشته اعتراض صنفی بیش از 150کارگر  فولاد البرز  برای دومین روز آغاز می‌شود، برخی مسئولان شهرستانی با میانجی‌گری شرایطی را فراهم می‌کنند که به موجب آن میان کارگران وکارفرما برسر بازگشت به کار و خاتمه اعتراض توافق می‌شود.

این کارگران که نسبت به تاخیر دست کم 7 ماه مزد معوقه و بابت عیدی وپاداش سال 94 و همچنین تاخیر در چرداخت 16 ماه حق بیمه خود به تامین اجتماعی از روز شنبه (31 مرداد ماه) در محوطه کارخانه دست به اعتراض صنفی زده بودند می گویند:طبق توافق کتبی که با میانجی گری برخی مسئولان شهرستان بین کارگران وکارفرما انجام شد قرار است کارفرما  ضمن تامین امنیت شغلی کارگران تا پایان ماه جاری (31 شهریور ماه) همه مطالبات معوقه کارگران را یکجا پرداخت کند.

کارگران فولاد البرز می گویند این توافقنامه علاوه بر امضای نمایندگان کارگران و کارفرما، به امضای  برخی مسئولان شهرستانی هماتنند  نماینده  اداره کار ومقامات نیروی انتظامی نیز رسیده است.

بنابر اعلام قبلی کارگران  این کارخانه مدیریت این واحد صنعتی برای خاتمه اجتماع صنفی روز نخست  کارگران آنان را تهدید به اخراج کرده بود.

پیش از این کارفرما  فولاد البرز در مواجه با اعتراض کارگران اعلام کرده بود که هرکارگری که قصد ماندن در این واحد صنعتی را دارد باید تعهدنامه‌ای را امضا کند که به موجب آن با پذیرش شرایط کنونی امکان هرگونه اعتراض و پیگیری صنفی از وی سلب می‌شود؛ این اقدام کارفرما با در عمل با واکنش منفی کارگران مواجه شده بود و باعث شد تا اعتراض صنفی برای دومین روز متوالی تکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز