خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور:

مطالبات بیمه ای کارگران را با برگزاری تجمعات صنفی پیگیری می کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۱۶۶

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور ، می گوید که هم اکنون در حدود 700 هزار نفر کارگر بیمه شده ساختمانی وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی این تعداد را بیش از 1 میلیون نفر در سال 95 اعلام کرده است.

«مسلم مکاری» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به علت اتخاذ سیاست‌های سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی آمار صحیحی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده ارائه نمی کند.

مکاری آمار  ارائه شده از تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با آمار واقعی آن «متناقض» دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده را بیش از 1 میلیون نفر عنوان می‌کند، اما مطابق مدارک که انجمن‌های صنفی در اختیار دارند این تعداد در حدود 700 هزار نفر است. از سویی در حدود 600 هزار کارگر ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند.

نایب رییس کانون کارگران ساختمانی استان مازندران با اشاره به اینکه تنها در استان مازندران «3 هزار » کارگر ساختمانی بیمه نشده وجود دارد، افزود: سازمان تامین اجتماعی ملزم است هر چه سریعتر سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را در سراسر کشور حذف کند. زیرا با توجه به شرایط نامطلوب معیشتی، عدم برخورداری از حق بیمه ظلمی مضاعف در حق کارگران ساختمانی است.

مکاری در ادامه به تشریح مشکلات کارگران ساختمانی بیمه شده پرداخت و تصریح کرد: کارگران ساختمانی علی رغم اینکه همانند سایر کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی 7 درصد حق بیمه می پردازند، از مزایای بیمه ای مثل غرامت ایام بیکاری و هزینه کفن و دفن برخوردار نیستند.

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور با رد این استدلال سازمان تامین اجتماعی که گفته است منابع کافی برای بیمه کردن کارگران ساختمانی وجود ندارد، اظهار داشت: آنچه که سازمان تامین اجتماعی را به ادامه سهمیه بندی کارگران ساختمانی ترغیب می کند، نه برخورداری از منابع مالی بلکه افزایش مهمانان ناخوانده بر سر سفره تامین اجتماعی است.

وی در پایان تاکید کرد که کارگران ساختمانی بیمه شده و بیمه نشده دیگر تاب تحمل «ارائه آمارهای غلط» توسط مدیران تامین اجتماعی را ندارند و اگر این مشکلات پایان نیابد از طریق برگزار تجمعات صنفی و شکایت به دیوان عدالت اداری تمامی مطالبات خود را پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز