خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهمین روز اعتراض صورت گرفت:

13 کارگر ایران چوکا با شکایت کارفرما احضار شدند

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۵۲۴

صبح امروز چهارشنبه 27 مرداد ماه) 13 نفر از کارگران کارخانه ایران چوکا با شکایت کارفرمای خود به دادگستری شهرستان رضوانشهر احضار شدند.

تعدادی از کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: که دلیل احضار همکاران آنها سلسله تجمعات صنفی بوده است که از پاییز سال گذشته توسط مجموعه کارگران شاغل در این واحد سازنده محصولات چوب و کاغذ برپا شده است.

به گفته این کارگران ظاهرا کارفرمای ایرا چوکا در تیر سال جاری این شکایت را مطرح کرده است و سایر کارگران این واحد تولیدی در حمایت از همکاران احضار شده خود دهمین روز دور جدید اعتراضات صنفی خود را  برپا کردند.

کارخانه ایران چوکا بالغ بر یک هزار کارگر دارد و به گفته منابع ایلنا در 10 روز گذشته گروه‌هایی از این کارگران به صورت شبانه‌روزی در محوطه درب ورودی کارخانه تجمع کرده اند.

برپایه این اطلاعات گفته می‌شود که 13 کارگر  احضار شده از سوی کارفرما به انجام اغتشاش متهم شده‌اند و همگی از صبح امروز تا لحظه انتشار این خبر در دادگستری رضوانشهر حضور دارند.

در عین حال همکاران این کارگران تاکید دارند دلیل اعتراض‌های ده روز گذشته بازگشایی کارخانه وپرداخت معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی  کارگران بوده است و هیچ کدام از کارگرانی که اکنون کارفرما از آنها شکایت کرده است در شکل گیری و استمرار این اقدام صنفی نقش خاصی نداشته‌اند.

13 کارگر ایران چوکا با شکایت کارفرما احضار شدند 13 کارگر ایران چوکا با شکایت کارفرما احضار شدند 13 کارگر ایران چوکا با شکایت کارفرما احضار شدند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز