خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

خصوصی سازی درمان به بی‌عدالتی دامن زده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۸۳۶

یک فعال کارگری عقیده دارد: اجرای سیاست خصوصی سازی درمان باعث تشدید نارضایتی کادر پرستاری و خدماتی مراکز درمانی از توزیع ناعادلانه عواید مزدی شده است.

«اکبر قربانی» در گفتگو با ایلنا  با  اعلام این مطلب اظهار داشت: خصوصی سازی درمان روندی بود که بر خلاف ایده اولیه آن نه تنها کمکی به بهبود کیفیت خدمات درمان نکرد، بلکه استمرار اجرای آن تاکنون موجب نارضایتی کارد درمانی از نابرابری‌‌های مزدی شده است.

عضو کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری افزود: به صورت مشخص کارد پرستاری و بهیاری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به تقسیم نامناسب درآمدهای حاصل از فروش خدمات درمانی میان خود و گروه کارد پزشکی معترض هستند.

وی ادامه داد: از این منظر پزشکان بیمارستان‌های خصوصی صرفا یک ویزیت کننده هستند، اما بار اصلی نظارت بر حال بیماران بر عهده پرستاران و بهیاران است. در کنار آنها کادر خدماتی بیمارستان‌ها هم با شرایط نامطلوب معیشتی رو به روهستند.

قربانی گفت: حرف حساب کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این است که در آمدشان با کار سخت و پرخطری که آنها همه روزه مشغول انجام دادنش هستند همخوانی ندارد و این وضعیت در شرایطی است که کادر پزشکی در همین شرایط به مدد حمایت‌های قانونی به درآمدهای میلیونی دست یافته است.

عضو کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری در ادامه گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود که طرح تحول سلامت تحولی شگرف در ارائه خدمات درمان به بیماران ایجاد کند اما نه تنها این هدف محقق نشد بلکه کسانی که تصدی گری دولت در درمان را سوسیالیستی می‌خوانند به بهانه اینکه ویزیت پایین پزشکان «زیرمیز بگیری» ها را افزایش داده سعی کردند ویزیت پزشکان  را بدون توجه به سطح معیشت مراجعه کنندگان افزایش دهند.

قربانی در پایان گفتگوی خود پیشنهاد داد که دولت به منظور جلوگیری از تضییع حقوق پرستاران و کادر خدماتی بیمارستان‌های خصوصی ملزم است که نظارت بیشتری بر  حقوق  و مزایای آنان داشته باشد، زیرا شرایط معیشتی آنان نامطلبوب است و ادامه روند فعلی موجب گسترش بی عدالتی در درمان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز