خبرگزاری کار ایران

یک تشکل کارگری مطرح کرد؛

هجوم همه جانبه به حقوق کارگران/ دولت دستمزدهای زیر خط فقر را هم برنمی تابد

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۸۹۶

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار مبنی بر لزوم ارزان‌سازی نیروی کار اعتراض کرده است.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه نسبت به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار اعتراض کرده و این اظهارات در زمینه لزوم ارزان سازی نیروی کار به منظور تسهیل اشتغال را هجومی همه جانبه به حقوق کارگران دانسته است

 در ابتدای این بیانیه آمده است:  مدیرکل اشتغال وزارت کاربه عنوان نماینده دولت در نشست تخصصی نقش سیاستهای حداقل دستمزد کارآفرین در صنایع کوچک و متوسط که با حضور کارفرمایان بخش خصوصی و مدیران در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید با توجیه و ادعای اینکه هزینه نیروی کار بالا است و این امر باعث وجود بیکاری گسترده در جامعه گردیده، اعلام کرد دولت این آمادگی را دارد تا به منظور اشتغالزائی از طریق تغییر دادن شیوه تعیین دستمزد، نیروی کار ارزان قیمت را در اختیار کارفرمایان بگذارد. برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش دستمزد سالانه کارگران به بهانه های مختلف موضوع جدیدی نیست و هر ساله تقلا کرده سیاست انجماد دستمزد را عملی نماید.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: اما نشست مذکور زمینه چینی ای است که فراتر از ممانعت از افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورمی که رسما اعلام می‌شود را هدف قرار داده است، اعلانی است از طرف دولت به نمایندگی از کارفرمایان که میزان چهار برابر زیر خط فقر بودن دستمزد فعلی کارگران را هم بر نمی تابد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: برای ما کارگران شاغل و بیکار که تجربه توجیه گری مقامات در تحمیل فقر و گرسنگی بر خود را داریم به خوبی و با اطمینان کامل می‌دانیم که دستمزد 812 هزار تومانی کارگر هزینه گزاف و مانع از رونق اقتصادی و اشتغالزائی نیست. 

در پایان، این انجمن صنفی با تاکید بر لزوم خنثی ساختن این گونه طرح‌های ضد کارگری، حق اعتراض را برای تشکل ها و فعالین کارگری محفوظ دانسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز