خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

لزوم حمایت دولت از شرکت‌های تعاونی‌کارگری

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۶۰۰

یک فعال صنفی کارگری با اشاره به سیاست‌های سرکوب مزدی، تاکید دارد، که دولت اگر خود را مکلف می داند که جلوی تضییع حقوق کارگران را بگیرد از مشارکت فعالانه آنان برای ایجاد شرکت تعاونی‌های کارگری حمایت کند.

«علیرضا حیدری» در گفتگو با ایلنا  اظهار داشت: شرکت تعاونی‌های کارگری این ظرفیت را دارند که با جلب مشارکت فعالانه کارگران از تضییع حقوق کارگران  جلوگیری کنند.

حیدری از عملکرد شرکت‌های پیمانکاری  انتقاد کرد  و تاکید کرد که وجود شرکت‌ تعاونی‌های کارگری برای پایان دادن به تضییع حقوق کارگران ضروری است: شرکت‌های پیمانکاری خصوصا شرکت‌های پیمانکاری که در بخش خدمات فعال هستند، بر اساس  منافعی که برای خود تعریف کرده‌اند، کارگران  را از ابتدایی ترین حقوق شان که همان امنیت شغلی است محروم ساخته اند.

حیدری تمایل تشکل‌های کارگری در خصوص ایجاد شرکت تعاونی‌های کارگری را در حد گفتمان نظری دانست و افزود: کارفرمایان بر اساس منافع خودشان با تشکیل شرکت تعاونی‌های کارگری همراهی نمی‌کنند، اما غفلت تشکلات کارگری در دهه های گذشته،  موجب شده که بحث ایجاد شرکت تعاونی کارگری به حاشیه رود.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به پیش کشیده شدن طرح گسترش مناطق آزاد  و اصلاحات قانون کار تاکید دارد که هم اکنون تشکلات کارگری بیش از هر زمانی باید مطالبات خود را در چارچوب‌های مختلف از جمله شرکت تعاونی‌های کارگری پیگیری نمایند و از ساز و کارهای دموکراتیک آن برای جلوگیری از حق کشی‌ها در قالب سرکوب مزدی جلوگیری نمایند.

این فعال صنفی کارگری در پایان با اشاره به اینکه به ظرفیت‌های مدیریتی و راهبردی شرکت تعاونی‌های کارگری در قانون تجارت پرداخته شده است، تصریح کرد: به حدود اختیارات اعضا، میزان سرمایه و سهم هر کدام از اعضا در قانون تجارت اشاره شده است و کارگران باید به تمسک به آن اهداف خود را پی ریزی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز