خبرگزاری کار ایران

مطالبات کارگر مستاصل ستاره خلیج فارس پرداخت شد/ وضعیت نامعلوم باقی‌کارگران

کارگران ستاره خلیج فارس می‌گویند: اگرچه مطالبات مزدی کارگری که در اعتراض به بدحسابی کارفرما بربالای قسمتی از تاسیسات این واحد پتروشیمی رفته بود؛ پرداخت شد اما در عین حال در مورد وضعیت مطالبات سایر کارگران هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

منابع خبری ایلنا در ستاره خلیج فارس از پرداخت مطالبات کارگری که روز چهارشنبه (13 مرداد) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در بالای قسمتی از تاسیسات این مجتمع نفتی رفته بود، خبر دادند.

از قرار معلوم، پس از چندین ساعت با وعده مدیران شرکت پیمانکار، کارگر مستاصل از سطح مرتفع پایین می آید و همان روز چهار ماه معوقات مزدی او به صورت انفرادی پرداخت می‌شود.

این درحالیست که  بیش از هزار کارگر پیمانکاری این پالایشگاه 4 ماه معوقات مزدی دارند و با وجود این اتفاق هیچ وعده‌ای در مورد زمان پرداخت این مطالبات به آنها داده نشده است.

در عین حال کارگران ستاره خلیج فارس می‌گویند از ادامه کار این کارگر که در یکی از شرکت‌های پیمانکاری زیرشاخه شرکت فلات مشغول به کار بوده‌است، اطمینانی در دست نیست و ممکن است این تسویه حساب به معنای خاتمه کار این کارگر در پالایشگاه باشد.

به گفته این کارگران، پیش از این نیز در سال گذشته موردی مشابه در همین پالایشگاه اتفاق افتاده است و مدیران شرکت های پیمانکاری، پس از تسویه حساب با کارگری که قصد خودکشی داشته، او را تعدیل کرده‌اند.  

کد خبر : ۳۹۷۶۴۶