خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور:

حداقل مزد تکاپوی معاش کارگران را نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۱۲۲

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور با انتقاد از رویکرد وزارت کار در تعیین دستمزد کارگران خبازی های کشور تاکید دارد حداقل مزد تعیین شده توسط وزارت کار تکاپوی معاش آنها را نمی‌کند.

« رمضان علی نوروزی» در گفتگو با ایلنا با اشاره حداقل مزد تعیین شده برای کارگران خبازی ها اظهار داشت: حداقل مزد تعیین شده برای شاطر، خمیرگیر، نان گیر و نان آور هنوز با شرایط کار و هزینه‌های زندگی آنها متناسب نیست زیرا بیشتر آنها در روز در حدود 11 ساعت کار مفید انجام می دهند اما حتی به اندازه هشت ساعت کار قانونی هم دستمزد نمی‌گیرند.

وی افزود: از این رو انجمن‌های صنفی خبازان در سراسر کشور همواره تاکید دارند که مزد کارگران خبازی ها باید بر اساس سهمیه آرد هر نانوایی تعیین شود.

علی نوروزی افزود: برای مثال حداقل مزد شاطر توسط وزارت کار 48 هزار تومان تعیین شده اما اکثریت شاطرها درحال حاضر کمتر از این میزان دریافت می کنند. این در حالی است که با احتساب اضافه کاری یک شاطر باید بیشتر از در حدود 60 هزار تومان بایت هر ساعت کار دریافت کند.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور در خصوص اعمال قانون سختی و زیان آور برای کارگران خباز کشور افزود: هم اکنون کارگران خمیرگیر و نان آور کشور شامل قانون  سختی و زیان آور نمی شوند که از این  رو کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز به دنبال است که این کارگران نیز مشمول این قانون شوند البته کارگران شاطر و نان آور در گذشته سختی و زیان آور شامل حالشان شده است.

علی نوروزی در ادامه به مشکلات بیمه ای کارگران خبازی‌های کشور اشاره کرد و گفت: در هر کارگاه خبازی 4 کارگر باید بیمه شوند اما شاهد هستیم که کارفرما با دور زدن قوانین بیمه ای کارگران را بیمه نمی‌کند و غالبا افرادی بیمه می‌شوند که به عنوان کارگر در آن کارگاه مشغول به کار نسیتند.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور در خصوص این پرسش که چرا کارگران خباز در خصوص بیمه نشدن توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی شکایت نمی کنند، اظهار داشت: غالب کارگران خبازی‌ها برای اینکه کار خود را از دست ندهند به سازمان‌های بیمه ای شکایت نمی کنند از این رو امنیت شغلی کارگران خبازی‌ها در خطر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز