خبرگزاری کار ایران

امروز صبح رخ داد؛

تجمع کارگران قند اهواز در مقابل استانداری

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۰۵۴

صبح امروز جمعی از کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی مقابل ساختمان استانداری اهواز تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز صبح امروز سه شنبه (۲۹ تیر ماه) در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی وبلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری اهواز تجمع کردند.

به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی صنفی شرکت داشته‌اند گفته می‌شود، در کارخانه قند وتصفیه شکر اهواز ۴۱ نفر کارگر رسمی فعالیت دارند که از اسفند ماه حقوق نگرفته‌اند. علاوه بر آن عیدی سال ۹۴ کارگران هنوز پرداخت نشده است.

طبق اظهارات کارگران شاغل در قند اهواز، علاوه بر دستمزدشان، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، همچنین دفترچه های درمانی کارگران فاقد اعتبار است.

به گفته آنان پیش از این حدود ۸۰ نفر بودیم که نیمی از این جمعیت طی چند سال گذشته بازنشسته وباز خرید شده‌اند و در این میان کارگران غیر شلغلی هم هستند که از سال ۹۱ تاکنون به دلیل پرداخت نشدن هزینه سختی کار خود سرگردان صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

طبق ادعای کارگران قند اهوازچهار سال است بانک‌های ملی و ملت بعنوان مالکین اصلی، کارخانه را‌‌ رها کرده و هم اکنون حدود ۳۳ کارگران باقی مانده آن به عنوان نگهبان و کارکنان بخش اداری تنها در محل کار خود حضور دارند.

آنان با اشاره به اینکه از چند سال پیش تا به امروز کارگران این کارخانه چندین بار در خصوص بلاتکلیفی در وضعیت شغلیشان وجهت دریافت مطالبات قانونی خود مقابل دفتر مقامات مسئول در تهران و استان خوزستان دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشتند: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفیمان انجام داده‌ایم، اما متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.

به گفته کارگران معترض مالکیت این کارخانه بر عهده بانک ملی و ملت است واین دوبانک به سبب افزایش مشکلات این واحد تولیدی برای پرداخت مطالبات کارگران آنان را بین خود پاس کاری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز