خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

فقط غرض‌ورزان به دنبال استیضاح وزیر رفاه هستند

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۴۸۵

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت: وقتی وزیر رفاه و تامین اجتماعی توانسته از فروپاشی بزرگ‌ترین سازمان ارائه دهنده خدمات بیمه‌های اجتماعی کشور جلوگیری کند؛ استیضاح او عملی مغرضانه است.

«حسن ایزدان» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: اتفاقاتی که در دولت گذشته برسر اموال سازمان تامین اجتماعی آمد به حدی بود که این سازمان باید ورشکسته اعلام می‌شد اما حسن عملکرد علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از  انحلال بزرگترین سازمان ارائه دهنده بیمه‌های اجتماعی کارگران جلوگیری کرد.

بازرس هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران یادآور شد: آنزمان در شرایطی که افزایش سالانه مستمری‌ها کارگران بازنشسته و تحمیل بیمه‌های درمانی مکمل به خانواده‌های آن‌ها بزرگ‌ترین دغدغه جامعه مقرری بگیران سازمان تامین اجتماعی بود؛ مدیران وقت سازمان با تخلفات خود سرگرم ریخت‌و پاش‌های مالی اموال این سازمان بودند.

وی افزود: وقتی در چنین شرایطی دولت یازدهم وارث مدیریت سازمان تامین اجتماعی شد؛ به تدریج خط فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی به روالی قبلی و قانونی خود بازگشت؛ به صورتی که از یکسو جلوی ریخت و پاش‌ها گرفته شد و از سوی دیگر امروز می‌بینیم که دست‌کم افزایش ناچیز مستمری سالانه کارگران بازنشسته نیز از قوائد قانونی تبعیت می‌کند.

وی ادامه داد: البته در بحث خدمات درمانی نیز اگرچه هنوز مسئله بیمه تکمیلی وجود دارد اما دیگر به گونه‌ای نیست که بازنشستگان مجبور به استفاده از خدمات بی‌کیفیت شرکت‌های بیمه‌ای باشند و برای همین می‌توان از عملکرد دولت در بحث حمایت‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین دستاورد چهار سال گذشته یاد کرد.

ایزدان افزود: همین که سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کند که تعهدات مالی خود به مراکز درمانی و دارویی طرف قرارداد را به روز کرده است، نوعی آرامش روانی در جامعه بیمه شدگان این سازمان حاکم شده است.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته افزود: قطع یقین این وضعیت حاکم در سازمان تامین اجتماعی در ارتباط مستقیم با مدیریت کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ایزدان گفت: بدون شک اگر رویکرد وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چیزی به جزء بازگرداندن سازمان تامین اجتماعی به مسیر اصلی فعالیت‌هایش نبود امروز مدیریت حاکم در سازمان تامین اجتماعی در‌‌ همان مسیری که در دولت گذشته ایجاد شده بود حرکت می‌کرد.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی بزرگ‌ترین دستاورد وزارت تعان، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری از انحلال بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌های اجتماعی کشور است، تلاش برای استیضاح او عملی مغرضانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز