خبرگزاری کار ایران

ناصر چمنی:

نمی‌گذاریم وزیر کار را استیضاح کنند/ اجازه سوء‌استفاده به تازه به قدرت رسیده‌ها نمی‌دهیم

رئیس انجمن صنفی کارگران آذربایجان‌شرقی تاکید کرد درباره بحث استیضاح وزیر کار اجازه سوء‌استفاده به تازه به قدرت رسیده‌ها نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا، ناصر چمنی در گردهمایی در گردهمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نهادهای اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی که با حضور وزیر کار در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: نخستین جلسه علی ربیعی در مجلس‌دهم با مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی برگزار شد که این نشان از اهمیت وزیر کار به حل مشکلات این استان است.

وی با اشاره به مشکلات کارگری در آذربایجان شرقی متذکر شد: مشکلات‌کارگری در کمترین میزان قرار دارد ولی انتظار نداریم کارگری برای دریافت حقوق 800 هزار تومانی‌اش شلاق بخورد.

چمنی همچنین تصریح کرد: کارگران انتظار دارند شکاف به وجود آمده در حقوق کارگران، حل شود. با تمام فشار‌ها تلاش کرده‌اید این فشار‌ها را حل کنید و بیشتر به طرفداری از کارگران تصمیم گرفته‌اید.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی برای گرفتن رانت هیئت‌مدیره شستا برابر شما ایستاده‌اند و می‌خواهند به این دلیل شما را استیضاح کنند. همچنین برخی اعضای لیست امید ما را نا‌امید کردند ولی شما باید مقابل رانت‌خواری‌ها بایستید. اگر بخواهند شما را استیضاح کنند، اجازه سوء‌استفاده به تازه به قدرت رسیده‌ها نمی‌دهیم و اعتراض می‌کنیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران آذربایجان‌شرقی در پایان گفت:‌ ما خواهان امنیت‌شغلی کارگران هستیم. نباید دیگر شاهد قرارداد موقت و سفید امضا بین کارفرما و کارگران باشیم که بتوانند بدون کوچک‌ترین مدرکی کارگران را اخراج کنند.

کد خبر : ۳۹۰۴۱۴