خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی ماشین سازی اراک نسبت به قراردادهای جدید معترض شدند

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۹۸۵

کارگران چند شرکت پیمانکاری ماشین سازی اراک که در زمینه جوشکاری صنعتی فعال هستند از انعقاد قرادادهای سفید امضاء توسط کارفرمایان خود خبر می دهند

گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در کارخانه ماشین سازی اراک که در زمینه جوشکاری صنعتی فعال هستند در تماس با ایلنا مدعی شدند که از طرف شرکت‌های پیمانکارانی از آنها خواسته شده است تا قراردادهای جدید شغلی خود را به صورت سفید امضا کنند.

از قرار معلوم این کارگران که تعداد آنها 200 تا 300 نفر است به صورت پیمانکاری در سمت‌های شغلی همچون متخصص جوشکار صنعتی فلزسنگین و دیگ های بخار مشغول کارند اما در قراردادهایی که به تازه‌گی برای امضا به آنها داده شده است هیچ اشاره‌ای در خصوص نحوه محاسبه و میزان مزایای سنوات، مرخصی، هزینه رفت و برگشت، ناهار، عیدی نشده است.

این کارگران نگرانند که مبادا با امضا چنین قرارداد سفید امضائی نتوانند از بابت پرداخت نشدن احتمالی این مزایا به کارفرمای خود اعتراض کنند و در نتیجه ناچار شوند تا از ترس حفظ موقعیت شغلی کنونی و برای تامین بخشی از هزینه‌های زندگی خانواده‌های خود با شرایط پیشرو مدارا کنند.

بر اساس اظهارت کارگران، آنان به ازای 88 ساعت کاری  یک میلیون تومان دریافت می کنند که با کسر 60 هزار تومان حق بیمه این رقم کمتر می شود؛ این وضعیت زمانی بدتر می شود که کارفرما به ازای روزهای غیبت کارگران مبلغی را  از حقوقشان کسر می کند.

این کارگران که سوابق کاری  بالای 8 سال دارند، می گویند: اختیارات کارفرما در زمینه پرداخت حقوق و مزایا و حتی ادامه همکاری با شرکت خود، نامحدود و غیرعادلانه است، به طور ی که بدون داشتن نظارتی بر کار خود به راحتی کارگران را اخراج و یا استخدام می کند.

در بخش دیگری از اظهارات این کارگران، آنان گفتند: وضعیت کنونی در حالی است که آنها شاهد هستند که چگونه افراد فاقد تخصص توسط پیمانکاران در همین مجموعه مشغول کارند و در مقابل تمامی حداقل‌های قانونی در مورد آنها رعایت می‌شود.

تمامی کارگران پیمانکاران ما تکالیف مشخصی دارند 

در تماس خبرنگار ایلنا با معاونت نیروی انسانی ماشین سازی اراک، رضایی در پاسخ به وضعیت کارگران اظهار داشت: «به دلیل مدیریت کنترل عملکرد بخش پیمانکاران به خوبی رصد شده و قصوری در این زمینه مشاهده نشده است».

رضایی ادامه داد: تمامی کارگران زیر مجموعه پیمانکاری ما دارای قراردادهای کاری بوده و تکایف خودشان مشخص است، تمامی کارگران بیمه شده و از مزایایی چون، بن، حق مسکن، ناهار، هزینه رفت و آمد برخوردار هستند.

وی در پایان اظهار داشت: پیمانکار شاید در کارگاهایی از این صنعت، به دلیل کار حجمی کارگران را به صورت ساعتی استخدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا  با وجود اعلام شرکت های پیمانکاری هیچ پاسخی از سوی مسئولان نیروی انسانی این شرکت دریافت نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز