خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری کاشی و سرامیک:

کاهش دستوری تولید منجر به افزایش بیکاری کارگران شده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۷۲۱

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا تاکید دارد که انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور تنها بر کم کردن تولید تکیه دارد و توجهی به افزایش قیمت تمام شده در صورت کاهش تولید ندارد که مسئله این منجر به افزایش بیکاری کارگران این صنعت شده است.

«عزیزه شریفی» در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اینکه دستور کاهش تولید به کارخانه‌های کاشی و سرامیک توسط انجمن صنفی کاشی و سرامیک موجب افزایش قیمت تمام شده، شده است، اظهار داشت: آنچه که انجمن صنفی کاشی و سرامیک به آن توجه ندارد این است که افزایش تولید به کاهش قیمت تمام شده منجر می‌شود  و این آنچیزی است که به سیل عظیم بیکاران این صنعت پایان می دهد.

این فعال کارگری در ادامه  تاکید در خصوص سیاست‌های انجمن صنفی کاشی و سرامیک مبنی بر پایین آوردن سطح تولید تصریح کرد: این سیاست نه تنها کمکی به حل معضل بیکار کارگران این صنعت نکرده است بلکه آمار مراجعه کارگران بیکار این صنعت که اکثرا دارای سابقه کار بالا هستند، را افزایش داده است.

نماینده کارگران کاش و سرامیک ایرانا افزود: آمار بالای مراجعه بیکاران برای دریافت بیمه بیکاری تنها هزینه‌های سربار سازمان تامین اجتماعی را افزایش می‌دهد که این به خودی خود موجب کاهش مستمری، مستمری بگبران این سازمان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سازمان به بیمه پردازان می‌شود.

شریفی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا، گفت: هم اکنون کارخانه در حدود 100 کارگر رسمی و در حدود 40 قراردادی در واحد گرانول دارد که در بخش‌های ستادی، کارگزینی، مالی و نگهبانی مشغول کار هستند.

نماینده کارگران کاش و سرامیک ایرانا ادامه داد: کارخانه هم اکنون در حدود 400 هزار متر اجناس تولید شده دپو شده دارد که به علت کمبود کاشی‌های قرمز رنگ (رنگ‌های مکمل) که باید در کنار رنگ سفید به مشتری فروخته شود، نتوانسته کاشی های خود را به فروش برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز