خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی پایانه‌های باربری قزوین:

نارضایتی رانندگان حمل بار از پرداخت هزینه‌‌ اضافی

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۸۷۵

یک فعال صنفی کارگران شاغل در صنعت حمل و نقل بار می‌گوید: شرکت‌های مستقر در پایانه‌های باربری بابت هزینه کمیسیون مبالغی بیش از آنچه که در قانون مصوب شده است را از رانندگان دریافت می‌کنند.

«سید جلال موسوی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: طبق قانون الزام شرکتها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه، شرکت‌های باربری مستقر در پایانه‌های حمل بار سراسر کشور باید از رانندگان کامیون‌ها و تریلی‌های حمل بار معادل 8 تا10 درصد ارزش بارنامه به عنوان حق کمیسیون دریافت کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در شمار قابل توجهی از پایانه‌ها شرکت‌های حمل بار دست‌کم تا 30 درصد ارزش بارنامه را از رانندگان دریافت می‌کنند.

مسئول انجمن صنفی رانندگان حمل بار استان قزوین ادامه داد: از آنجا که این وضعیت نتیجه فقدان نظارت بر عملکرد شرکت‌های باربری است، در نتیجه هم اکنون برای رانندگان خودروهای سنگین حمل بار هزینه تمام شده جایجایی بار افزایش چشمگیری یافته است.

موسوی افزود: در نتیجه این وضعیت باعث شده است تا رانندگان و صاحبان خودروهای سنگین حمل بار به دلیل مشکلات مالی ناخواسته از رسیدگی به مسائل بیمه‌ای و فنی خودرو غافل شوند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت حیاتی مسائل بیمه‌ای و فنی خودروهای حمل بار رانندگان این خودروها تاکنون چند بار نسبت به وضعیت پیش آمده معترض شده‌اند که نمونه مهم آن اعتراض صنفی گروهی از رانندگان در پایانه حمل بار بندرعباس بود. 

موسوی بابیان اینکه با وجود بازتاب این مسئله به مقامات مسئول هنوز مشکل بالا بودن هزینه کمیسیون برای آنها یک دغدغه مهم است؛ افزود: البته اعتراضات مطرح شده تا این لحظه برای تعدادی از رانندگان منشاء گرفتاری‌هایی شده است.

وی که پیش از این مسئولیت انجمن صنفی پایانه باربری بندرعباس را برعهده داشته است ادامه داد: این وضعیت در حالی است که مطابق قانون الزام شرکت‌های حمل و نقل،  سازمان مرکزی پایانه‌های باربری موظف است تا شرکت‌هایی را که از راننده بیش از حد مجاز هزینه دریافت می‌کنند را از طریق اعمال جریمه و لغو از ادامه مسیر طی شده منع نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز