خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران «ارسا ساختمان» اخراج شد

کد خبر : ۳۸۶۷۱۴

منابع کارگری ایلنا از اخراج نماینده صنفی کارگران شرکت ارسا ساختمان در آزادراه تهران شمال خبر می‌دهند.

کارگران این پروژه عمرانی در آزاد راه تهران شمال با اعلام این خبر به ایلنا گفته‌اند: «ابوالقاسم رحمانی» از کارگران قرار دادی و نماینده منتخب کارگران ارسا ساختمان است  از حدود ۵ روز پیش تاکنون اجازه حضور در این پروژه عمرانی را نداشته است.

به گفته این کارگران کارفرما در حالی به قصد اخراج، از حضور نماینده آنها در محل کارش جلوگیری کرده است که وی از چند ماه پیش به عنوان نماینده کارگران پروژه آزاد راه تهران شمال در پی گیری مطالبات صنفی کارگران انتخاب شده است.

همکاران این فعال کارگری می‌گویند که کارفرمای آن‌ها به بهانه عدم نیاز در روز نهم تیرماه در صدد اخراج او برآمده ست.

کارگران در توضیح مخالفت خود با اخراج این کارگر می‌گویند: آقای رحمانی مدت‌ها پیش از سوی کارگران آزاد راه تهران شمال مسئول پی گیری مطالبات صنفی کارگران بود. بخش زیادی از مطالبات کارگران این پروژه عمرانی مربوط به تعویق سه ماه حقوق واخراج تعداد زیادی از کارگران بود ه است.

به گفته آنان اخیرا هم با پی گیری  آقای رحمانی تعدادی از کارگران اخراجی این شرکت به کار سابقشان برگشته اند اما کارفرما از ورود آقای رحمانی به عنوان نماینده منتخب کارگران به محل کارش جلوگیری کرد.

کارگران در ادامه گفتند: از قرار معلوم کارفرماقصد ندارد آقای رحمانی را به کارش بازگرداند از سوی دیگر  نیز این کارگر با دست کم سه ماه دستمزد معوقه از کار اخراج شده است.

این کارگران بابیان اینکه تمامی فعالیت‌های نماینده آنها جنبه صنفی و قانونی داشته است، خواستار بازگشت به کار او شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز