خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر مطالبات مزدی کارگران شهرداری سی سخت

مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه نزدیک به ۱۰۳کارگر شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری ایلنا در شهرداری سی سخت گزارش دادند، این کارگران که در شهرداری سی سخت و سازمان‌های وابسطه به آن به صورت پیمانی و قراردادی مشغول کارند؛ ۷ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، افزودند: با تغییر شهردار که از بهمن ماه سال گذشته انجام شده بازهم کارگران با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجه‌اند.

برپایه اطلاعاتی که به نقل از این کارگران شهرداری سی سخت در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است؛ جدا از معوقات مزدی، سه ماه است که حق بیمه کارگران به تامین اجتماهی پرداخت نشده است. افزایش بدهی‌های مالی شهرداری به تامین اجتماعی باعث بسته شدن حسابهای مالی شهرداری شده است.

در این‌باره یکی از کارگران خدماتی شهرداری سی سخت عمده به تاخیر افتادن مطالبات خود و سایر همکارانش را کمبود منابع مالی شهرداری عنوان کردند و در ادامه گفت: ادامه مشکلات مالی آن‌ها درحالی است که شورای شهر و شهردار نیز بار‌ها به کارگران قول پرداخت حقوق معوقه آنان را داده‌اند ولی عملاً نتوانسته‌اند قول خود را عملی کنند.

همچنین یکی دیگر از کارگران شهرداری سی سخت نیز گفت: به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد در ۷ ماه گذشته با مشکلات مالی و خانوادگی روبرو شده‌ایم. اخیرا هم شایعه تعدیل نیرو برخی کارگران شرکتی باعث افزایش نگرانی‌های در این مجموعه شده است.

به گفته وی آن‌ها بار‌ها از شهردار و شورای شهر درخواست کرده‌اند که حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی تنها قول می‌دهند و در عمل ما را فراموش کرده‌اند.

کد خبر : ۳۸۴۹۸۴