خبرگزاری کار ایران

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر:

برخورد قضایی شایسته کارگرانی که تنها خواسته صنفی دارند نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۷۰۱

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر تاکید دارد که برخورد‌های قضایی صورت گرفته با کارگرانی که تنها خواسته صنفی دارند، شایسته آنها نیست و منجر به برهم خوردن آرامش محیط کار و امنیت خاطر کارگران می‌‌شود.

«غلامرضا توکلی» در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه اگر قرار باشد هر نوع اعتراض و طرح مطالبات صنفی به جای رسیدگی در هیات های حل اختلاف در دادگاه‌های کیفری رسیدگی شود و کارفرما با برچسب اغتشاشگر و آشوبگر پای کارگران  را به دستگاه قضایی بکشاند، حقوق کارگران بیش از این پایمال خواهد شد، اظهار داشت: اعتراضات کارگران آق دره کاملا صنفی بوده است و این را از نوع شعارها، حرف ها و پوسترهایی که کارگران در اعتراضات حمل می‌کردند می‌توان به آسانی تشخیص داد.

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر در عین حال با بیان اینکه مجازات‌های سنگین شایسته برخورد با کارگرانی که تنها خواسته صنفی داشته اند، نیست گفت: اعتراض به مشکلات  معیشتی و طرح خواسته های صنفی در چارچوب معیارهای آشوبگر و اغتشاشگر و ممانعت از کسب و کار نمی‌گنجد و مسئولان موظفند که پیش از هر چیز به این مطالبات رسیدگی کنند نه اینکه با صدور چنین احکامی آرامش در محیط کار را از بین ببرند.

توکلی پرداخت دستمزدی که فاصله معنادار با هزینه‌های زندگی  دارد، گرفتن کاغذهای سفید امضا، تسویه حساب‌های بدون تاریخ از کارگران و انعقاد قراردادهای موقت در کارهایی که جنبه مستمر و دائم دارند را از مصادیق برهم زدن آرامش در محیط کاردانست که باید گفت این موارد نمونه‌هایی از تخلفات قانونی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: جالب اینجاست که مقامات و مسئولان به جای رسیدگی قانونی به تخلفات کارفرمایان اعتراضات صنفی کارگران را عمل مجرمانه تلقی کنند رویکرد اشتباهی است و باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز