خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور:

فنی و حرفه‌ای جایگاه انجمن‌های صنفی را تضعیف نکند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۳۴۰

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور تاکید دارد که سازمان‌های زیرمجموعه وزارت کار ملزم به تقویت تشکل‌ها و انجمن های صنفی هستند.

«اکبر شوکت» در گفتگو با ایلنا با اشاره به صدور دستورالعمل سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر واگذاری ثبت نام و تمدید کارت‌های مهارت فنی به پیشخوان‌های دولت، اظهار داشت: این دستور العمل که توسط یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت کار صادر شده بر خلاف ماده 18 قانون بهبود مستمر کسب و کار است و منجر به تضعیف جایگاه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌شود.

شوکت با تاکید بر اینکه ثبت نام و تمدید کارت‌های مهارت فنی کاری است که انجمن‌های صنفی انجام می‌دهند، گفت: به تازگی با راه اندازی سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی ثبت نام و تمدید کارت‌های مهارت فنی نیز تسهیل شده است و حال برای انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی این موازی کاری قابل درک نیست.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درادامه با انتقاد از نحوه خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی غرامت ایام بیماری، کمک‌هزینه ازدواج و کمک‌هزینه کفن و دفن پرداخت نمی‌کند ضمن اینکه به کارگران ساختمانی که حین انجام کارهای جزئی ساختمانی مثل تعمیر شیرآلات و نم ساختمان آسیب می بینند هیچ غرامتی پرداخت نمی‌شود.

شوکت با انتقاد از اینکه سازمان تامین اجتماعی در شهرهای کوچک بیمارستان و درمانگاه ندارد و کارگران باید به صورت آزاد هزینه های درمان خود را بپردازند گفت: سازمان تامین اجتماعی نباید صرفا به این فکر کند که فقط با ساخت بیمارستان های خود با هزینه های گزاف در شهرهای کوچک به بیمه شدگانش خدمت رایگان ارائه دهد بلکه می‌تواند با خرید خدمت از بیمارستان‌های دولتی هزینه‌های بیمه شدگان را پوشش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز