خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده مرتضوی قابل قبول نیست

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی گلایه و تاکید کرد؛ به صرف اینکه مرتضوی در گذشته دادستان کشور بوده، نباید برخورد دوگانه در رسیدگی به این پرونده صورت بگیرد.

حسن صادقی در گفتگو با ایلنا؛ با اشاره به روند رسیدگی به این پرونده گفت: روند رسیدگی به این پرونده بسیار طولانی شده و اینکه گفته می‌شود نقص در پرونده مانع رسیدگی شده برای جامعه کارگری قابل قبول نیست و به خودی خود این تصور را برای در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که برخورد دو گانه‌ای در رسیدگی به این پرونده وجود دارد.

پیش از این «مصطفی ترک همدانی» وکیل کارگران در پرونده تامین اجتماعی؛ اتهامات سعید مرتضوی در این پرونده را اهمال در انجام وظیفه و تصرف غیرقانونی اعلام کرد.

به گفته ترک همدانی، مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی تنها محاکمه نمی‌شود بلکه در این پرونده، معاون سابق امور مالی تامین اجتماعی نیز متهم است و مرتضوی به اتفاق معاون وقت خود محاکمه می‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اتلاف منابع سازمان تامین اجتماعی در زمان ریاست وی در این سازمان اظهار داشت: در آن دوره مدیران سازمان تامین اجتماعی با منابع سازمان که قسمتی از آن از محل حق بیمه کارگران و بازنشستگان است به خود پاداش‌هایی پرداخت می‌کردند و هزینه‌های میلیاردی را برای چاپ آگهی در رسانه‌ها خرج کردند که دقیقا مشخص نیست با چه هدفی این هزینه‌ها انجام شده است.

پیش از انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سوی محمود احمدی ‌نژاد؛ عده‌ای از نمایندگان مجلس انتصاب وی را نقض آشکار مواد 53 و 54 از فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری دانستند.

مواد 53 و 54 قانون مدیریت خدمات کشوری ضوابط انتصاب و ارتقای شغلی مدیران حرفه‌ای را تعیین می کند.

کد خبر : ۳۸۰۸۴۹