خبرگزاری کار ایران

آغاز دور جدید حملات رسانه های اصولگرا به دولت

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۳۶۲

در ادامه جو رسانه‌ای که در روزهای اخیر علیه دولت یازدهم آغاز شده است، روز گذشته پایگاه خبری جهان نیوز خبری را منتشر کرد که در نهایت کذب بودن آن به فاصله چند ساعت بعد با برداشته شدن خبر مذکور از خروجی این سایت مشخص شد.

به گزارش ایلنا، ماجرای این خبر حذف شده که ظاهرا قرار بود به شکل گیری موج رسانه‌ای دیگر برعلیه دولت یازدهم تبدیل شود به تصویری  مربوط می‌شد که منسوب به فیش‌های چند میلیون تومانی حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی بود.

فارغ از اینکه گردانندگان سایت جهان‌نیوز تحت چه شرایطی ابتدا نسبت به نسبت به انتشار خبر مذکور متقاعد شده و در نهایت ساعتی بعد تصمیم به برداشتن خبرتازه منتشر شده از خروجی سایت خود می‌کنند؛ به نظر می‌رسد که در روزهای باقیمانده از واپسین سال دولت یازدهم، سناریویی که از همان چهار سال پیش در راستای  تخریب این دولت شکل گرفته بود قرار است هر روز ابعاد تاز‌ه‌ای پیدا کند.

در شرایطی که پیش از این با انتشار تصویر دریافتی هنگفت مدیران بیمه‌ای، رئیس جمهور دستوری قاطع برای برخورد با چنین معضلاتی صادر کرده بود، به نظر می‌رسد که رسانه‌های منصوب به جریان اصولگرا با برجسته سازی تمامی اخبار راست و دروغی که می‌تواند تداعی‌گر ماجرای یاد شده باشد تلاش دارند تا قاطعیت دولت یازدهم  را در نزد افکار عمومی مخدوش نمایند.

اگرچه در موقعیت نامناسب اقتصادی کنونی، فرد فرد شهروندان در اقصی نقاط کشور حق دارند تا با شنیدن چنین اخباری نسبت به شرایط موجود معترض شده و از عملکرد همه مسئولان مرتبط احتمالی انتقاد کنند اما نباید از نظر دور داشت که حتی در صورت صحت چنین اخبار ناخوشایندی؛ وضعیت موجود تا حد غیر قابل انکاری میراث عملکرد دولت گذشته است.

یادآوری این موضوع در که در بازه هشت ساله دولت‌های نهم و دهم چه بر سر نظام مالی و اداری کشور آمد و دستگاه‌های مختلف بستر چه تخلفاتی شدند می‌تواند تا حد قابل اعتنایی مغرضانه بودن رویکرد رسانه‌های منسوب به جریان مخالف دولت را تبیین کند. 

به عنوان مثال تنها اشاره به مسئله تخلفات مالی و اداری مدیران پیشین سازمان تامین اجتماعی که هنوز پرونده قضایی آنها در محاکم دادگستری گشوده است می‌تواند توجیه کننده عمق نارضایتی و دلخوری جریان سیاسی مخالف دولت کنونی باشد.

با این آگاهی، می‌توان احتمال داد که چرا این روزها گاه و نابه‌گاه این جریان با دستاویز قرار دادن همه فرصت‌های احتمالی درصدد است تا نوک تیز پیکان انتقاد تخریب گونه خود را متوجه عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نماید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز