خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارکنان شهرداری تهران:

صندوق ذخیره شهرداری در پرداخت سود بد عمل کرده است

جمعی از کارکنان آتش نشانی تهران از عملکرد صندوق ذخیره این سازمان به علت تاخیر طولانی و عدم پرداخت سود مازاد انتقاد کردند.

جمعی از کارکنان شهرداری تهران در تماس با ایلنا از عملکرد صندوق ذخیره این سازمان انتقاد کردند.

به گفته این کارکنان، صندوقی که چندهزار پرسنل شهرداری شامل کارگران و کارمندان این سازمان در بخش های مختلف آتش نشانی، اتوبوسرانی و باقی قسمت ها سالهاست عضو آن هستند، سرمایه انبوهی جمع کرده است اما در پرداخت سود به اعضای خود درست عمل نمی کند.

به گفته این اعضا، این صندوق علاوه بر تاخیر در پرداخت سود و عملکرد نامنظم، سود مازاد متعلق به سالهای 93 و 94 اعضایی که در چند ماه گذشته از عضویت در صندوق انصراف داده‌اند را نیز پرداخت نکرده است.

از قرار معلوم عملکرد صندوق به این شکل است که به صورت ماهانه  سه درصد  پرسنل و سه درصد کارفرما پرداخت می‌کند و در نهایت سود سالانه اعلام و پرداخت می شود، اما برای کسانی که بیش از سه درصد در صندوق به صورت مازاد ذخیره کنند، سود مازاد تعلق می گیرد که این سود به کسانی که از عضویت در صندوق انصراف داده اند پرداخت نشده است و علاوه بر این اصل سرمایه آنها نیز با تاخیر مسترد شده است.

یکی از کارگرانی که همین چند ماه پیش از عضویت در این صندوق انصراف داده است می گوید: در دو سال گذشته، نزدیک 10 درصد از دستمزد خود را در این صندوق ذخیره کردم و از آنجا که این صندوق در این مدت با سرمایه ما فعالیت اقتصادی انجام داده است، عدم تعلق سود مازاد به علت انصراف از عضویت، غیر قانونی و خلاف تعهدات قانونی، اخلاقی و شرعی صندوق است.  

 

کد خبر : ۳۸۰۳۵۴