خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک تشکل صنفی عنوان شد:

ابراز نگرانی از رواج خشونت نسبت به نیروهای مولد

یک تشکل صنفی معلمان با صدور بیانیه ‌ای نسبت به محکومیت اخیر کارگران معدن طلای آق‌دره معترض شد.

به گزارش ایلنا، کانون صنفی معلمان ایران (تهران) که از نهادهای صنفی فرهنگیان محسوب می‌شود با صدور بیانیه‌ای نسبت به ترویج و گسترش خشونت علیه نیروهای مولد در جامعه اعتراض کرده‌است.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: تصویر جامعه از منظر  گسترش خشونت بسیار نگران کننده است و وقتی این نگرانی دو چندان می شود که اخباری مبنی بر خشونت عریان نسبت به نیروهای مولد جامعه دیده می‌شود؛ کارگرانی که نه اختلاس کرده‌اند و نه برای جامعه رعب و وحشتی ایجاد نموده‌اند. کارگرانی که صدایشان برای گرفتن حقوق پرداخت نشده‌‌شان اندکی بلند ترشده است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ما معلمانِ فرزاندن این اقشار زحمتکش هستیم. برخاسته از خانواده‌هایی که با انواع رنج و آسیب دست و پنجه نرم می‌کنند و امروز آنچه ناباورانه نظاره‌گر آن هستند محروم ماندن از ابتدایی ترین حقوق انسانی و اجتماعی خویش است. کودکان این جامعه و فرزندان این کارگران به عنوان دانش آموزان ما ،هنگامی که شاهد اعمال چنین خشونت عریانی هستند ؛ آنچه ملکه‌ی ذهن آنان می شود ،خشونت به عنوان تنها روش است.درنتیجه با ترسیم چنین مختصاتی برای جامعه، دیدن انواع رفتارهای ناهنجار و خشن در دانش‌آموزان، حیرت انگیز نخواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: از نظر کانون صنفی معلمان این قبیل احکام به جامعه آسیب دیده ما کمک نمی‌کند و از نظر ما، مناسب ترین راه حل برای بهبود شرایط هر صنف، اعم از معلمان ،دانشجویان ،کارگران ،پرستاران و سایر اقشار صنفی، تشکل یابی مستقل و تقویت نهادهای مدنی است.

کد خبر : ۳۸۰۲۳۴