خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور :

شناسایی کارگران ساختمانی سامانمند می‌‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۸۷۸

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور از شروع بازرسی‌ها برای شناسایی کارگران ساختمانی در در راستای طرح پایلوت بانک جامع اطلاعاتی کارگران ساختمانی خبر داد.

«اکبر شوکت» در گفتگو با ایلنا هدف از آغاز این طرح را ارزیابی تعداد دقیق کارگران بیمه شده، تایید صلاحیت و شناسایی کارگران ساختمانی بیمه نشده به تفکیک هر استان دانست.

شوکت با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم در خصوص نحوه استفاده از این بانک اطلاعاتی به انجمن‌های صنفی داده شده است، افزود:  تمام کارگران ساختمانی اطلاعات خود را در سایت ثبت می‌کنند و وضعیت بیمه، آموزش‌های مهارتی، ایمنی ثبت می‌شود. کارگران باید اطلاعات خود را کامل در سایت درج کنند.اگر فردی بخواهد تغییر کار بدهد باید در این سامانه اطلاع رسانی کند.

شوکت تاسیس این بانک اطلاعاتی را از خواسته‌های اصلی انجمن های صنفی کارگان ساختمانی دانست و افزود: انجمن‌های صنفی همواره از فشارهایی که به آنها برای بیمه کردن افرادی که کارگر ساختمانی نبودند گله داشتند و هواره تاکید داشتند که خودشان باید صلاحیت کارگران ساختمانی را تایدد کنند.

شوکت در ادامه تاسیس این بانک اطلاعاتی ر فرصت خوبی برای سازمان تامین اجتماعی دانست که پیش از این در تایید صلاحیت کارگران ساختمانی مشکلاتی داشت: از این پس سازمان تامین اجتماعی بهانه‌ای برای اینکه نتوانسته کارگران ساختمانی را برای بیمه شناسایی کند ندارد که البته سازمان تامین اجتماعی به انجمن های صنفی اطمینان داده که برای بیمه کردن کارگان ساختمانی همکاری بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز