خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته مرکزی حزب اسلامی کار:

مانع‌تراشی دولت در بهبود معیشت کارگران و بازنشستگان/دولت به فیش‌های حقوقی مدیران توجه کند

عضو کمیته مرکزی حزب اسلامی کار گفت: دولت توجه لازم را به فیش‌های حقوقی چند صد میلیونی فرادستان دولتی ندارد و به‌جای آن سعی دارد در افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش دستمزد کارگران مانع تراشی کند.

«حمید نجف» در گفتگو با ایلنا؛ با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی معاونان وزرا، مدیران بانکی و بیمه در فضای مجازی اظهار داشت: دولت به‌جای اینکه به سازمان تامین اجتماعی در زمان افزایش مستمری بازنشستگان و به شورای عالی کار در زمان افزایش  کارگران فشار وارد کند، نگاهی هم به فیش‌های حقوقی معاونان وزرا، مدیران بیمه و بانک‌ها داشته باشد.

وی افزود: تعمیق شکاف طبقاتی در سالهای اخیر به نارضایتی‌های کارگران و اقشار فرودست دامن زده است و طبیعی است که این مسئله می‌تواند بحران‌ساز هم باشد.

عضو کمیته مرکزی حزب اسلامی کار عدم افزایش دستمزد کارگران متناسب با هزینه‌های زندگی را یکی از عوامل ایجاد اختلالات اضطرابی برای کارگران دانست و افزود: کارگران واحدهای صنعتی با توجه به سختی بیش از حد کارهایشان از این نگرانی‌ها بیشتر رنج می‌برند و همین موجب شده که در درون واحدهای صنعتی با کارفرمایان مشکلات فراوانی داشته باشند.

نجف در این خصوص به نحوه برخورد کارفرمایان معدن طلای آقا دره با کارگران این معدن اشاره کرد و افزود: کارفرما و وزارت کار بدون توجه به آثار صدور حکم شلاق برای کارگرانی که تنها مطالبه صنفی داشته‌اند؛ موجبات تشویش ذهنی کارگرانی که غم نان دارند را فراهم کرده‌اند.

عضو کمیته مرکزی حزب اسلامی کار عملکرد نمایندگان کارگری در خصوص حمایت از کارگران معدن طلای آقا دره را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: کارگران این معدن از تشکلات صنفی چه در زمان اعتراضات و چه پس از اجرای احکامشان انتظار همیاری و همدردی داشتند اما با سکوت آنها رو به رو شدند.

نجف با اشاره به برگزاری اجلاس سالانه سازمان جهانی کار در سال 2016 و شرکت نمایندگان ایران در این اجلاس اظهار داشت: جامعه کارگری از نمایندگان خود انتظار انعکاس مشکلاتشان فارغ از مجادلات سیاسی و بحث‌های جناحی را دارند زیرا آنها علاقه دارند مشکلاتشان را در چارچوب گفتگوهای سه جانبه و با قدرت چانه زنی برابر حل کنند.

کد خبر : ۳۷۹۵۱۵