خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگران بازنشسته:

چرخ زندگی کارگران بازنشسته با افزایش 14 درصدی مستمری‌‌ها نمی‌چرخد

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۵۶۸

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران تاکید دارد با وجود آنکه در راستای اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی مستمری همه سطوح بازنشتگان به میزان 14 درصد افزایش یافته است اما این میزان افزایش هیچ کمکی به تامین هزینه‌های زندگی آنان نمی‌کند.

«مهدی مجیدی» در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه امسال شاهد افزایش 14 درصدی مستمری بازنشستگان در کلیه سطوح مزدی بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی بودیم؛ گفت: این افزایش پاسخگوی هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگران بازنشسته نیست.

وی افزود: اگرچه به ادعای مدیران دولتی این میزان افزایش 2 درصد بیشتر از نرخ تورم 12 درصدی است اما جامعه کارگران بازنشسته پیش از این براساس وعده سخنگوی دولت خود را برای افزایش 20 درصدی مستمری‌ها آمده کرده بودند.

مجیدی که عقیده دارد در نتیجه اجرای سیاست‌های ضد اشتغالی دولت در سالهای گذشته توازن میان درآمدها و هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی برهم خورده است, ادامه داد: اگر به این شرایط تحمیل تعهدات قانونی جدید در خصوص ارائه خدمات به گروه‌های اجتماعی غیر کارگران را نیز بیفزاییم می‌توان دلیل افزایش ناکافی مستمری‌های کارگران بازنشسته را جستجو کرد.

این مقام صنفی کارگران بازنشسته در عین حال افزود: افزایش 14 درصدی مستمری کارگران بازنشسته در حالی است که جامعه کارگران بازنشسته به دلیل شرایط جسمی نیاز مبرمی به خدمات درمانی دارد و با وجود آنکه مستمری بگیران در دوران بازنشستگی معادل 2 دردصد دریافتی خود را بابت مزایای بازنشستگی پرداخت می‌کنند اما در عمل از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی رضایت ندارند.

مجیدی گفت: در چنین شرایطی کارگران بازنشسته ناچارند با پرداخت هزینه های گزاف و استفاده از خدمات بیمه‌های مکمل نیاز درمانی خود را برآورده کنند که این مسئله با افزایش به اصلاح 14 درصدی مستمری ‌ها جور نیست.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز