خبرگزاری کار ایران

شب گذشته اتفاق و در آستانه تشکیل جلسه کمیسیون کارگری افتاد:

تجمع شبانه کارگران بازنشسته I.T.I برای مطالبات پرداخت نشده

کد خبر : ۳۷۸۰۲۵

بازنشستگان کارخانه مخابرات راه دور شیراز (ITI) شب گذشته با برپایی یک اجتماع صنفی 2 ساعته در محوطه این واحد صنعتی تعطیل شده، خواستار حضور نمایندگان معتمد خود در جلسه امروز کمیسیون کارگری استان فارس شدند.

یکی از این بازنشستگان با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: این اجتماع صنفی از حوالی ساعت 8 شب آغاز و تا ساعت 10 شب ادامه یافت.

وی با توجه به اینکه قرار است برای امروز کمیسیون کارگری استان فارس برای رسیدگی به مشکلات حدود 300 کارگر سابق این کارخانه تشکیل جلسه بدهد؛ تجمع کنندگان خواهان آن شدند تا به نمایندگان صنفی آنها اجازه حضور در جلسه یاد شده داده شود.

به گفته این کارگر سابق کارخانه صنایع مخابراتی راه دور شیراز آنچه که باعث تشدید نگرانی‌های او و دیگر کارگران شرکت‌کننده در اجتماع صنفی شب گذشته شده است؛ قوت گرفتن صحبت‌هایی است که به مورد برگزاری این جلسه بدون حضور نمایندگان آنها مربوط می‌شود.

وی در توضیح علت اصراری که او دیگر همکاران سابقش بر حضور نماینده خود در جلسه کمیسیون کارگری دارند؛ اظهار داشت: از آنجایی قرار است باقیمانده اموال کارخانه بصورت مزایده فروخته شود؛ انتظار داریم تا این تصمیمات در حضور نمایندگان معتمد کارگران بازنشسته گرفته شود.

کارخانه I.T.I که در گذشته نزدیک به 1200 کارگر داشت در نیمه دوم دهه 80 تعطیل شد اما تا این لحظه مطالبات کارگران آن پرداخت نشده است.

این بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز در عین حال افزود: در روزهای گذشته نه مسئولان دستگاه‌های اداری و نه متولیان نهادهای صنفی کارگران شاغل و بازنشسته استان فارس نتوانسته‌اند به او و همکارانش در مورد سرنوشت مطالبات معوقه توضیحی مشخصی بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز