خبرگزاری کار ایران

نقش کمرنگ کارگران سازنده «گاتهارد» در پوشش رسانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۵۲۰

در حالی رسانه ها به پوشش وسیع اخبار افتتاح بزرگترین تونل ریلی جهان «گاتهارد» توسط رهبران اروپایی می‌پردازند که هیچ اشاره ای توسط این رسانه ها به مرگ 9 کارگر در این پروژه 17 ساله نمی‌شود.

.به گزارش ایلنا  این تونل حمل و نقل ریلی را در اروپا متحول کند و با گذشتن از زیر کوههای آلپ مسافرت در این قاره راحت‌تر کند.

اما نکته ای که از چشم رسانه‌های «جریان اصلی» دور مانده است این است که در طول 17 سال از عملیات احداث این پروژه ریلی که بیش از 2 هزار کارگر در آن مشغول به کار بوده‌اند 9 نفر از آنها کشته شده اند.

کارگران این پروژوه در طول این 17 سال  بیش از28 میلیون تن سنگ‌ کوه بیرون کشیده شد تا این تونل در عمق 22.9 کیلومتری زمین ساخته شود.

در این زمینه شبکه تلویزیونی یورونیوز که اخبار اقتصادی اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهد تنها به افتتاح این پروژه با حضور انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه اشاره کرده و در گزارش خودهیچ اشاره‌ای به مرگ 9 کارگر این پروژه نکرده است.

همچنین شبکه تلویزیونی دویچه‌ وله آلمان با اشاره به حجم عظیم این پروژه و همکاری کشورهای  عضو اتحادیه اروپا در احداث این پروژه تاکید کرده است که بدون همیاری و سرمایه گذاری آلمان راه‌اندازی این پروژه ممکن نبود.

در این میان تنها بنگاه خبر پراکنی بریتانیا (BBC) پس از اشاره به اینکه تونل «گاتهارد» طول سفر در امتداد کوه‌های آلپ را کمتر می‌کند اشاره‌ای هم به مرگ 9 کارگر این پروژه 17 ساله کرده است.

به نظر می‌رسد که پوشش خبری افتتاح بزرگترین تونل ریلی جهان تحت تاثیر بزرگی این پروژه و برجسته سازی و بزرگنمایی نقش سیاستمداران و  کمرنگ جلوه دادن نقش کارگرانی بوده در طول این 17 سال 28.2 میلیون تن سنگ‌  از کوه بیرون کشیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز