خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

افزایش مستمری ها از خردادماه اعلام خواهد شد/ در حال حاضر 50 درصد پرداختی‌های سازمان حداقلی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۵۲

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش مستمری کارگران بازنشسته از ماه جاری اعمال و در تیرماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، «سیدتقی نوربخش» با اعلام این خبر به دیگر رسانه‌ها در مورد افزایش سایر سطوح مستمری‌ها نیز گفته است: برای سایر سطوح نیز منتظر تشکیل جلسه هیات وزیران در یکشنبه هفته آینده هستیم.

این مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی یادآور شده که افزایش مستمری بیمه شدگان غیر شاغل و مقرری بگیر این سازمان به استناد مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

و به بیانی دیگر در صورت موافقت هیات دولت با پیشنهاد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال 95، رشد مستمری حداقل بگیران برای سال  کمتر از 14 درصد (معادل افزایش حداقل مزد) نخواهد بود و در مورد سایر سطوح مستمری‌ها نیز میزان افزایش پرداختی این سازمان متناسب با تورم واقعی هزینه های زندگی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طی هشت سال دولت نهم و دهم افزایش حقوق مستمری بگیران 43 درصد بوده است، گفت: این در حالی است که ما در دولت تدبیر و امید طی سه سال در مجموع 67 درصد حقوق مستمری بگیران را افزایش دادیم.

 

در واقع در سال 92 ، 25 درصد در سال 93، 25 درصد و در سال 94 ، 17 درصد به حقوق مستمری بگیران اضافه شد و دولت با توجه به توان خود و توان کارفرما افزایش‌های متناسبی برای حقوق‌ها تصویب کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حدود 90 درصد منابع پرداختی و بودجه‌ای ما از محل حق بیمه‌هاست اظهار کرد: حداقل و حداکثر مستمری در مکانیسم بیمه‌ای براساس پرداخت افراد خواهد بود که این مساله با عدالت نیز همخوانی دارد، در واقع به همان میزان که فرد حق بیمه پرداخت می‌کند در بازنشستگی مستمری دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز