خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان لرستان خبر داد:

استثمار جوانان در کارگاه‌های کوچک لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۶۱۴

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان لرستان تاکید دارد که اگر سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شد امروز شاهد تعطیلی متوالی واحدهای صنعتی این استان نبودیم.

«منصور ساکی» در گفتگو با ایلنا با اشاره به تعطیلی کارخانه نساجی بروجرد و کاشی جم اظهار داشت: قواعد سختگیرانه مالی و صنعتی باعث شده است تا مدیران صنعتی در صدد تعدیل ساختاری برآیند و در نهایت با تعطیلی کارخانه عطای تولید را به لقایش ببخشند.

ساکی با اشاره به افزایش تعداد بیکاران استان لرستان و صف‌های طویل مراجعه به بیمه بیکاری افزود: استان لرستان بیشترین بیکاران را در سطح کشور دارد از این رو کارجویان جوان استان حاضر شده‌اند با دریافت دستمزد کمتر از مصوب شورای عالی کار و بدون داشتن قرارداد در کارگاه‌های کوچک مشغول به کار شوند که این به خودی خود منجر به آسیب‌های روحی سهمگینی برای جوانان شده است.

وی با عدم اختصاص سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: صنایع استان لرستان از وام کم بهره بانکی برخوردار نیستند علاوه بر آن افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی موجب شده که تولید با تمام ظرفیت برای یک واحد صنعتی ممکن نباشد.

چندی پیش خبرگزاری‌ها گزارش دادند که بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی لرستان تعطیل شده که در پی  آن  1700 صاحب سرمایه و تخصص از این استان مهاجرت کرده و سرمایه های خود را به استان های دیگر برده اند.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان لرستان از از رویکرد وزارت کار در واگذاری بیمه های بیکاری به کاریابی ها انتقاد کرد و افزود: واگذاری بیمه‌های بیکاری به کاریابی‌ها می‌تواند به ایجاد رانت برای کاریابی‌ها بیانجامد ضمن اینکه این وگذاری به دلیل اینکه کاریابی‌ها ذی نفع مالی هستند خلاف قوانین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز