خبرگزاری کار ایران

در آستانه فصل گرما مطرح شد؛

در خواست کارگران عسلویه برای نظارت بر کیفیت غذای روزانه

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۸۸

شماری از کارگران شاغل در عسلویه با توجه به فرارسیدن فصل گرما و بالا رفتن احتمال مسمومیت های غذایی خواستار رسیدگی و توجه جدی مسئولان به وضعیت تهیه غذا و کترینگ در این منطقه صنعتی شدند.

منابع کارگری شاغل در عسلویه در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشتند: بی‌کیفیت بودن خوراک در عسلویه تمام سطوح کارگران این منطقه را تحت تأثیر قرار داده به‌طوری‌که نارضایتی همراه با سکوت علاوه بر کارگران به مهندسان و کارشناسان این منطقه نیز سرایت کرده است.

بنا به اظهارات این کارگران، برخی از خوراک‌هایی که به عنوان وعده غذایی اصلی در میان این کارگران توزیع می شود؛ تنها به دلیل دارا بودن صرفه اقتصادی پایین توسط پیمانکاران مربوطه در فهرست برنامه غذایی روزانه کارگران قرار می‌گیرد ودر مقابل دیده شده که افراد مرتبط با حلقه مدیران در مواقع حضور در کارگاه به جای استفادده از غذای توزیع شده در میان کارگران از غذاهای VIP (خصوصی) که بیشتر در رستوران‌های دیگر تهیه شده اند، استفاده می کنند.

به‌گفته این منابع، بی‌کیفیت بودن خوراک سرو شده توسط پیمانکاران غذا به حدی است که در برخی موارد، معدود نیروهای خارجی شاغل در منطقه عسلویه در مواجه با این وضعیت با خوددرای از خوردن غذا و دور ریختن آنچه که به آنها تحت عنوان وعده غذایی داده شده است، معترض شده است.

بر پایه این اظهارات در مقابل این شرایط عموم کارگران ایرانی به لحاظ موقعیت شغلی و ترس از بیکار شدن ناچار به تحمل و کنار آمدن با این مشکل هستند و در عمل یا با هزینه شخصی مواد غذایی ضروروی را در کنار غذای روزانه تامین می کنند و یا با بسنده کرن به همان غذای توزییع شده همه عواقب احتمالی از جمله ابتلا به مسمومیت های گوارشی را پذیرا می شوند.

این کارگران با بهره از تجربیات چندساله خود در منطقه در خصوص شرکت‌های پیمانکاری تهیه خوراک می‌گویند: برخی از شرکت‌های پیمانکاری به پشتوانه ارتباطات نسبی با کارفرمایان با انعقاد قراردادهای طولانی‌مدت، خوراک بی‌کیفیت را در اختیار کارگران قرار می‌دهند، عاملی که مسمومیت و بیماری‌های گوارشی کارگران را به همراه داشته است.

از قرار معلوم، شرکت‌های پیمانکاری کترینگ به‌طور نامتعارفی هزنیه‌های بالایی بابت سرو هر غذا دریافت می‌کنند. به‌طور مثال بابت خوراک‌های طبخ شده 54 هزارتومان به پیمانکار غذا پرداخت می‌شود در حالی‌که میانگین بهای خوراک باکیفیت بین 24 تا 28 هزار تومان و نوع عالی آن با سرو در رستوران به‌صورت بوفه بین 38 تا 42 هزار تومان است؛ در حالی‌که خوراک سرو شده برای کارگران سطوح پائین‌تر بین 10 تا 12 هزار تومان برای سه وعده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز