خبرگزاری کار ایران

یک اقتصاددان حوزه روابط کار:

برون‌سپاری بیمه بیکاری به بنگاه‌های کاریابی باید با نظارت انجام شود

یک اقتصاددان حوزه روابط کار اعتقاد دارد؛ واگذاری برون‌سپاری بیمه بیکاری و واگذاری آن به ادارات کاریابی می‌تواند روند کند ثبت‌نام بیکاران در ادارات کار را کاهش دهد.

"حجت میرزایی" با اشاره به اینکه جمعیت متقاضیان بازار کار روز به روز در حال افزایش است، اظهار داشت: با این وجود واحدهای تولید با توجه به رکود حاکم بر فضای اقتصادی کشور توان به کارگیری آنان را ندارند و مراجعات آنان به ادارات کار استان‌ها موجب شده روند رسیدگی به درخواست‌های آنان طولانی شود.

در روزهای گذشته حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت کار گفته بود که این وزارتخانه قصد دارد بخشی از وظایف بیمه‌های بیکاری را به ادرات کاریابی واگذار کند اما وی به صورت دقیق نگفت قرار است چه بخش از وظایف بیمه‌های بیکاری را به کارگزاری‌ها واگذار کند؟

در همین رابطه؛ امروز جمعی از کنشگران کارگری با ارسال نامه‌ای به وزیر کار؛ این واگذاری را به زیان منافع کارگران دانستند که فقط به خروج بنگاه‌های کاریابی از رکود کمک می‌کند.

در مقابل این کارشناس اقتصادی؛ استدلال مخافان را رد می‌کند و تاکید دارد در صورتی که پس از برون‌سپاری نظارت دقیق بر فعالیت‌های بنگاه‌های کاریابی وجود داشته باشد؛ مشکلی متوجه جمعیت متقاضی کار نخواهد بود.

کد خبر : ۳۷۴۵۰۰