خبرگزاری کار ایران

صبح امروز (۲۹اردیبهشت ماه) انجام شد:

کارگران پارسیلون در پی معوقات مزدی تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۷۸

صبح امروز جمعی از کارگران کارخانه نساجی پارسیلون خرم آباد در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه نساجی پارسیلون خرم آباد صبح امروزچهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی وبلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند.

به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی صنفی شرکت داشته‌اند گفته می‌شود، در کارخانه نساجی پارسیلون بیش از ۱۲۳ نفر کارگر رسمی فعالیت دارند که از دی ماه حقوق نگرفته‌اند. علاوه بر آن عیدی سال ۹۴ کارگر هنوز پرداخت نشده وحق عیدی وپاداش سالهای گذشته کارگران به صورت کامل پرداخت نشده است.

طبق اظهارات کارگران شاغل در پارسیلون، همسان با دستمزدشان، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، همچنین مطالباتی  نیز در ارتباط به دستمزد از سالها قبل وجود دارد.

به گفته آنان پیش از این (حدود۴ ماه قبل) نیز تعداد حدود ۲۵۰ کارگر قراردادی کارخانه از سوی کارفرما به بهانه مشکلات مالی بااتمام قرار داد کار بیکار شده‌اند.

این کارگران که خواهان وصول طلب مزدی خود هستند می‌گویند بخش عمده‌ای از مشکلات کارخانه پارسیلون عدم حضور کارفرما در محل کارخانه است به همین دلیل با افزایش مشکلات کارخانه به سبب نبود کارفرما تقریبا از سه ماه قبل این واحد صنعتی موقتاهیچ تولیدی ندارد وفعالیت آن به حداقل ممکن رسیده است.

 آن‌ها می‌گویند در آخرین پی گیری‌های که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان نشنیدیم و به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز