خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

روش محاسبه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۴۶۴

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای افزایش ارزش دفترچه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همکاری با داروسازان؛ از ابتدای خردادماه روش جدید پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا،  سیدتقی نوربخش اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام می‌شود.

نوربخش افزود: در این طرح داروخانه‌ها اسناد مربوط به نسخ بیمه شدگان سازمان را تا پانزدهم ماه بعد به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی تحویل نموده و ظرف مدت دو ماه مطالبات خود را از طریق بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در رابطه با مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ پرداخت مطالبات با همکاری عامل سوم از چهار ماه پیش اجرایی شده است، افزود: با پرداخت مناسب صورت گرفته به بیمارستان‌های دانشگاهی، همکاری خوبی برای اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفت.

نوربخش ادامه داد: در مرحله دوم این برنامه در رابطه با داروخانه‌های طرف قرارداد و با مکانیسم متفاوتی اجرا می‌شود و امیدواریم در رابطه با سایر مراکز درمانی طرف قرارداد نیز این برنامه بزودی اجرا شود.

وی افزود: با اجرای این برنامه سازمان تأمین اجتماعی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را در بازه زمانی قانونی پرداخت می‌کند و شاهد افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نظارت صحیح بر مراکز طرف قرارداد را از دیگر نتایج اجرای این برنامه برشمرد و گفت: با اجرای روش جدید پرداخت، در مورد تعامل با داروخانه‌های طرف قرارداد شاهد تحول اساسی خواهیم بود و اجرای این برنامه برای سازمان تأمین اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوربخش گفت: وزیر محترم بهداشت و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نشست مشترکی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران رضایت خود را از اجرای روش جدید پرداخت مطالبات اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در جلسه بسیار موفقی که با حضور دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، در رابطه با استفاده بهینه از منابع و پرداخت مطالبات و افزایش همکاری‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امیدواریم آثار و نتایج این همکاری مشترک در ارتقاء خدمات بیمارستان‌های دانشگاهی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی آشکار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز