خبرگزاری کار ایران

دومین حادثه شغلی هفته اخیر در شهرک سلیمی آذرشهر/ جزئیاتی از حادثه کارخانه مقواسازی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۸۷۱

روز پنج شنبه سقوط سه کارگر به داخل دستگاه مقواسازی در شهرک سلیمی در آذرشهر تبریز منجر به مرگ هر سه نفر شد. در هفته گذشته این دومین حادثه شغلی مرگبار در شهرک سلیمی آذر شهر تبریز است.

طی یک هفته، دو حادثه مرگبار در یک شهرک صنعتی آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است. هر دو حادثه دقیقا در شهرک سلیمی آذرشهر تبریز رخ داده است.

پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت، در کارخانه فولاد آذرشهر در شهرک سلیمی، ۴ کارگر ۲۲ تا ۴۰ ساله دچار سوختگی شدند. ریختن مواد مذاب بر بدن این کارگران موجب سوختگی و آسیب شدید شد. یکی از کارگران ۸۵ درصد سوخت و روز بعد به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شد..

یک هفته بعد، پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت، در کارخانه مقواسازی آذرشهر و باز هم دقیقا در شهرک سلیمی، سه کارگر در دستگاه خمیرگیری مقوا سقوط می‌کنند و در دم، جان خود را از دست می‌دهند.

 «حبیب حسینقلی‌زاده»، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در مورد جزئیات حادثه دوم به خبرنگار ایلنا می‌گوید: کارگر جوان ۲۲ ساله داخل دستگاه خمیرگیر می‌افتد و پس از آن، صاحب ۶۰ ساله کارگاه اقدام به نجات کارگر می‌کند که او نیز داخل دستگاه می‌افتد و آخر سر، فرزند ۲۹ ساله صاحب کارگاه به قصد نجات پدر و کارگر جلو می‌آید که او نیز سقوط کرده و به این ترتیب، هر سه جان خود را از دست می‌دهند.

از قرار معلوم حادثه دوم ظهر روز پنجشنبه حوالی ساعت دو ظهر اتفاق افتاده است. نیروهای امداد پس از اعزام به محل و بررسی وضعیت مصدومان حادثه از مرگ هر سه آنان خبر می‌دهند.

تا کنون پیگیری‌های خبرنگار ایلنا برای تماس با بازرسان اداره کار و روابط عمومی این اداره در تبریز در ارتباط با علت بروز این دو حادثه پی درپی، بی‌پاسخ مانده است.

تردیدی نیست که شهرک آذرشهر یک منطقه صنعتی است و شهر تبریز یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کشور است اما بروز این گونه حوادث نه کار تقدیر است و نه اتفاقی است.

دلیل بروز دو حادثه مرگبار در یک شهرک صنعتی آن هم در فقط طول یک هفته هر چه که باشد، نشانه عدم رعایت اصول ایمنی و قواعد بهداشت کار است و بی‌شک، مسئولیت تامین جانی کارگران بر عهده مسئولانی است که باید در قبال این حوادث دلخراش پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز