خبرگزاری کار ایران

در پی عدم پرداخت بیمه بیکاری:

سرگردانی دو نفر از کارگران فولاد زاگرس در تهران

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۷۹۹

دو نفر از کارگران بیکار شده فولاد زاگرس: برای چندمین بار جهت پیگیری بیمه بیکاری به تهران آمده ایم/ مسئولان وزارت کار می گویند: بیمه بیکاری به شما تعلق نمی گیرد.

به گزارش ایلنا، دو نفر از کارگران بیکار شده فولاد زاگرس جهت پیگیری وضعیت بیمه بیکاری به تهران آمده‌اند اما با گذشت دو روز هنوز نتوانسته‌اند مسئولان وزارت کار را متقاعد کنند که بیمه بیکاری حق کارگرانی است که از ابتدای ۹۳ به علت «انحلال کارخانه» بیکار شده‌اند.

این دو کارگر به نام‌های «احمد امینی» و «علیرضا رستمی» از جمله کارگران فولاد زاگرس در قروه کردستان بودند که با تعطیلی کارخانه پرونده بازگشت به کار را در دیوان عدالت اداری پیگیری کردند.

امینی می‌گوید: به بقیه کارگران بیمه بیکاری تعلق گرفته است چون آن‌ها از پیگیری شکایت از کارفرما جهت بازگشت به کار را منصرف شدند، فقط ما دو نفر هستیم که از حق قانونی بیمه بیکاری محروم مانده‌ایم.

به گفته امینی اگرچه پرونده شکایت مختومه شده و در بهمن ماه سال گذشته رای «لغو بازگشت به کار» صادر شده، همچنان تامین اجتماعی از پذیرش بیمه بیکاری این دو نفر سر باز می‌زند.

امینی و رستمی امروز از صبح زود در پیاده رو مقابل وزارت کار با پلاکاردی در دست به انتظار نشسته‌اند: «پس از بیکاری و اخراج، چرا لغو بیمه بیکاری؟»

این دو کارگر اخراجی و مستاصل می‌گویند: آن قدر مقابل وزارت کار می‌مانیم، تا مسئولان مجبور شوند به ما پاسخ بدهند. اگر خواسته ما غیرقانونی است، مکتوب اعلام کنند که چرا بیمه بیکاری به ما تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز