خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خوزستان:

کارگران شهرداری های استان خوزستان معوقات مزدی دارند/ هر هفته شاهد تجمع کارگران شهرداری هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۷۳۴

دبیرخانه کارگر خوزستان گفت: کارگران شهرداری ها در همه شهرهای استان خوزستان به طور میانگین بالای سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

«آقایار حسینی»، دبیرخانه کارگر خوزستان در گفتگو با ایلنا با اشاره به معوقات مزدی کارگران شهرداری‌های استان خوزستان گفت: وضعیت شغلی کارگران شهرداری‌ها در استان خوزستان بسیار نامساعد است.

وی افزود: دیرکرد در پرداخت، در همه شهرداری‌های استان وجود دارد و درواقع می‌توان گفت میانگین معوقات مزدی کارگران مجموعه شهرداری‌های استان بالای سه ماه است، به طوری که هر هفته شاهد تجمع کارگران شهرداری در یکی از نقاط استان هستیم.

حسینی به تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر کارگران شهرداری خرمشهر اشاره کرد و گفت: این کارگران حدود ۴ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و بار‌ها نسبت به این عدم پرداخت اعتراض کرده‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه‌ای دیگر می‌توان به کارگران شهرداری اندیمشک اشاره کرد که حدود ۸ ماه معوقات مزدی دارند.

دبیرخانه کارگر خوزستان بی‌توجهی مسئولان شهرداری‌ها و مجموعه استانداری به مطالبات کارگران را علت اصلی بروز این کاستی‌ها و نارسایی‌ها دانست و گفت: یکی ازمشکلات، واگذاری پروژه‌ها و خدمات عمرانی به شرکت‌های پیمانکاری بدون اعمال نظارت‌های قانونی است.

وی ادامه داد: طبق قانون، شرکت پیمانکار مکلف است تا سقف سه ماه بدون پرداخت صورت وضعیت توسط کارفرمای مادر، مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند و علی القاعده باید این توانایی را در زمان مناقصه اثبات نماید، اما متاسفانه واگذاری‌ها بدون در نظر گرفتن این ضوابط قانونی انجام می‌شود.

حسینی در پایان گفت: مساله واگذاری به پیمانکاران تنها بخشی از مساله است، چرا که کارگران قرارداد مستقیم شهرداری‌های خوزستان نیز با مشکل مشابهی مواجهند و مطالبات مزدی آن‌ها نیز به موقع پرداخت نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز