خبرگزاری کار ایران

روز گذشته در تهران اتفاق افتاد:

خاتمه تجمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در دومین روز/ نمایندگان مجلس قول پیگیری دادند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۳۵۶

روز گذشته جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برای دومین روز در اعتراض به وضعیت شغلی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. نمایندگان در دیدار با معترضین قول پیگیری دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض صنفی جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که روز گذشته (دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه) برای دومین روز متوالی در قالب برپایی تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، با پیگیری تعدادی از نمایندگان مجلس خاتمه یافت.

تجمع کنندگان که تعداد آن‌ها حدود ۲۰۰ نفر است و پیش از این در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه نیز در همین محل تجمع کرده‌ بودند، دارای سابقه تدریس طولانی هستند و از بابت لغو قرارداد آموزش دهندگی در سال جدید اعتراض دارند.

از قرار معلوم، روز گذشته تجمع کنندگان با تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری و «محمد مهدی زاهدی»، رئیس کمیسیون آموزش مجلس دیدار کردند و نمایندگان در این دیدار‌ها قول پیگیری داده‌اند.

صحبت‌هایی که میان تجمع کنندگان و نمایندگان مجلس صورت گرفته، ظاهرا قرار است برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی نیز مانند مربیان پیش دبستانی طرح جذب به صورت «حق التدریس» در دستور کار قرار گیرد.

به گفته یکی از این آموزش دهندگان، سال‌ها تدریس در نهضت سوادآموزی بدون محاسبه سابقه کار و بیمه، برای آموزش دهندگان به صورت یک شغل کاذب درآمده است و وزارت آموزش و پرورش نیز از جذب این کادر آموزشی باسابقه سرباز می‌زند.

این آموزش دهندگان امیدوارند که طرح جذب حق التدریس به زودی در مجلس تصویب شده و برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز