خبرگزاری کار ایران

در پیام ربیعی به مناسبت روز جهانی ایمنی محیط کار عنوان شد:

برنامه‌های وزارت کار برای کاهش بیشتر حوادث کار در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۹۲۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار را به کارگران ایران تبریک گفت و از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش بیشتر این حوادث خبر داد.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شرح است:

نهم اردیبهشت، روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار، یادآور وظیفه سنگینی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قبال سلامتی و جان نیروی کار برعهده دارد.

حوادث و بیماری‌های شغلی، هر ساله خسارات مادی و معنوی فراوانی را به جامعه جهانی و نیز کشور ما تحمیل می‌کند. خانواده‌های زیادی، نان‌آوران خود را از دست می‌دهند یا لطمات فراوانی از جانب مجروحیت‌ها و معلولیت‌های ناشی از این حوادث را متحمل می‌شوند، چنانچه طبق برآوردهای سازمان بین‌المللی کار سالانه بیش از دو میلیون نفر از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار فوت کرده‌اند؛ یعنی به طور متوسط بیش از ۶۳۰۰ مرگ به واسطه کار در هر روز در جهان.

شعار این روز در سال ۲۰۱۶، «استرس محیط کار، چالش همگانی» انتخاب شده است و این موضوع براساس تحقیقات سازمان‌های جهانی بوده که نشان می‌دهد بیماری‌های روانی – اجتماعی از قبیل استرس‌های شغلی و دیگر ناهنجاری‌های ذهنی، مواجهه با تشعشات غیریونیزان و بیماری‌های مربوط به سالخوردگی نیروی کار از چالش‌های جدید نیروی کار در کشورهای توسعه‌یافته است.

گذشته از تمامی هزینه‌های مادی تحمیلی از ناحیه این حوادث که‌گاه تا ۴ الی ۵ درصد تولید ناخالص کشور‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، به حکم وظایف اخلاقی، انسانی و دینی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمامی تلاش و سعی خود را به کار گرفته تا حوادث ناشی از کار در کشور، هر روز روندی کاهنده به خود گیرد، که آمار حوادث و نیز قربانیان این حوادث که از سوی مرکز پزشکی قانونی اعلام می‌شود، گواهی بر این موضوع است.

با این حال لازم می‌دانم که از همین جا از تمامی خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند، یا اعضای خانواده آن‌ها گرفتار رنج‌ها و آلام ناشی از حوادث و بیماری‌های هستند، صمیمانه پوزش طلبیده و حلالیت بطلبم.

ارتقای استانداردهای ایمنی و سلامت در محیط‌های کار، افزایش بازرسی از محیط‌های آسیب‌زا و دارای ریسک‌های بالا، به‌روز کردن آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی، آموزش مداوم نیروی کار و کارفرمایان و... برنامه‌هایی است که در سه سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و نتایج آنکه کاهش ۲۰درصدی در تعداد فوت‌شدگان و کاهش ۸. ۳ درصدی تعداد حوادث کار در سال ۹۴ بود، به خوبی قابل مشاهده است. با این حال اعتقاد راسخ داریم که حتی یک مورد حادثه و قربانی ناشی از آن نیز بسیار بالاست و از همین رو تمامی هم و غم خود و مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای کاهش حداکثری و به حداقل رساندن این حوادث به کار خواهیم بست.

نهم اردیبهشت، روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار را به تمامی تلاشگران سنگرهای اقتصادی کشور، تبریک گفته و از خداوند منان، روزهایی پر از نشاط و امید و بدون حوادث کار برای آن‌ها آرزومندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز