خبرگزاری کار ایران

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

کاهش 21 درصدی تلفات حوادث کار/سقوط از بلندی همچنان رکوردار است

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۲۰

سازمان پزشکی قانونی از کاهش 21 درصدی تلفات حوادث کار در سال گذشته(94) خبر داد .

به گزارش ایلنا براساس اعلام مرکز  پزشکی قانونی کشور، سال گذشته یک هزار و 494 نفردر حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن(1393) با آمار تلفات حوادث کار یک هزار و 891 تن، 21 درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش همچنین در سال گذشته از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار، یک هزار و 479 تن مرد و 15 تن زن بودند؛ این در حالی است که تعداد مردان فوت شده در حوادث کار سال 1393، یک هزار و 878 و تعداد زنان 13 نفربوده است.

همچنین بر اساس  این آمار سازمان پزشکی قانونی کشور ، سقوط از بلندی همواره بیشترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را دارد؛ در سال گذشته سقوط از بلندی 44 درصد از مرگ‌های حوادث کار را به خود اختصاص داد؛ به بیان دیگر از کل تلفات حوادث کار در این مدت 658 تن به دلیل سقوط از بلندی جان باختند.

طبق این گزارش ، طی سال گذشته (1394) پس از سقوط از بلندی، 322 نفر بر اثر اصابت جسم سخت، 247 نفر بر اثر برق‌گرفتگی، 56 نفر به علت سوختگی، 70 نفر بر اثر کمبود اکسیژن و 141 نفر به دلایل دیگر جان خود را از دست دادند.

در گزارش پزشکی قانونی کشور همچنین آمده است در این مدت استان‌های تهران با 290، خراسان رضوی با 106، اصفهان و مازندران هر کدام با 97 ، بیشترین و استان‌های زنجان با 10، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر کدام با 11 و سمنان با 15 فوتی، کم ترین آمار تلفات حوادث کار را داشتند.

طبق این گزارش آمار مصدومان حوادث کار که در سال 94 به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند نیز کاهش 4 / 8 درصدی داشت؛تعداد مصدومان حوادث کار در این مدت 27 هزار و 510 تن بود که 26 هزار و 267 تن آنان مرد و یک هزار و 243 تن از این شمار زن بودند.

 گفتنی است مطابق ماده 60 قانون تامین اجتماعی حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جز اوقات انجام وظیفه محسوب می گردد مشروط بر اینکه درزمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد حادثه ناشی از کار محسوب می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز