خبرگزاری کار ایران

کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی برای دومین روز تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۴۵۶

بیش از 800 کارگر «مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل » دیروز امروز در اعتراض به آنچه بی توجه ای کارفرما به مطالبات صنفی شان ونداشتن امنیت شغلی می خوانند درمقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

جمعی از کارگران  مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل  واقع در استان هرمزگان به ایلنا خبردادند  که امروز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت)، برای دومین روز پیاپی،  مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده اند.

یکی از کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل  بصورت مشخص در مورد مطالبات خود  وهمکارانش می گوید: در مجتمع آلمینیوم المهدی حدود 2400 کارگر مشغول کارند این کارگران علاوه بر آنکه فاقد امنیت شغلی اند کارفرمای بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالبات آنان بی توجه ای می کند.

به گفته این کارگر  از هفت ماه پیش که کارفرمای بخش خصوصی وارد مجتمع  شده است در صدد حذف برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پرداختی‌های ویژه اعیاد  کارگران است که از بدو تاسیس این مجتمع به آنان پرداخت می شده است. علاوه بر آن احتمال اخراج تعداد زیادی از کارگران برای جبران کمبود منابع مالی کارخانه قوت گرفته است.

این کارگر با بیان اینکه حدود 600 کارگر این کارخانه بصورت  خدماتی با قراردادهای کوتاه مدت  تحت مسئولیت چند پیمانکار مشغول کارند  افزود:تقریبا دوروز پیش کارفرما 10 نفر از این کارگران واحد خدمات کارخانه را  با اتمام قرار داد کار اخراج کرد واز قرار معلوم این روند ادامه دارد.

بصورت مشخص از سوی کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی گفته می شود برپایی تجمع امروز در حالی است که روز گذشته نیز همین کارگران در همین محل تجمع مشابهی را برپا کرده بودند که با بی توجه ای مسئولان استانی شب گذشته خاتمه پیدا کرد اما کارگران معترض با استناد به اینکه  کارفرما بخش خصوص در ابتدای ورود به کارخانه وعده پرداخت مطالبات و تامین امنیت شغلی آنها را داده بود همچنان پیگیر معوقات مزدی خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز