خبرگزاری کار ایران

دبیر کل خانه کارگر:

مزد 35 درصد کارگران کفاف خوراکشان را می‌دهد/ تامین معاش و رفاه مهمترین وظیفه مجلس دهم

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۱۲۳

دبیرکل خانه کارگر گفت: در حال حاضر درآمد ۳۵ درصد از کارگران تنها کفاف خوراک آن‌ها را می‌دهد و برای امور دیگر زندگی آن‌ها کفایت ندارد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، علیرضا محجوب که شب گذشته (دوشنبه ششم اردیبهشت ماه) در اجتماع گروهی از کارگران بروجردی حاضر شده بود، گفت:نساجی بروجرد که روزی سرآمد کارخانجات کشور و چشم‌وچراغ جامعه کارگری بود امروز با بحران و مشکلات کارگری مواجه شده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کارکردهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: امروز بنا به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب گردانندگان و سهام‌داران این‌گونه واحدهای تولیدی باید واحد تولیدی خود را به ظرفیت مطلوب رسانده و این کمترین انتظاری است که از نماینده مجلس می‌توان داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس بابیان اینکه باید به کسانی رأی داد که عامل اقدام و عمل در کشور باشند، افزود: رهبر معظم انقلاب به اقدام و عمل دعوت کرده و باید مدیرانی که خود را مرد میدان عمل نمی‌دانند کنار کشیده و افرادی که اقدام و عمل را اجرایی می‌کنند مناصب مدیریتی را در دست‌گیرند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ایجاد اعتلا، رفاه و معیشت کاری برای کارگران را ازجمله وظایف مهم نمایندگان مجلس آتی برشمرد و بیان کرد: مهم‌ترین موضوع اجتماعی حال حاضر در کشور ما موضوع سالخوردگی جمعیت است که بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) معضل سالخوردگی به‌عنوان معضل آتی جامعه و مهم‌ترین موضوع اجتماعی آینده است که اقشار مختلف جامعه فرهنگ رویارویی با آن را کسب نکرده‌اند.

محجوب بابیان اینکه متوسط جمعیت سالخورده حال حاضر کشور هشت درصد است، تصریح کرد: این عدد تا سال 1415 به 25 درصد می‌رسد و یکی از نگرانی‌های مهم اجتماعی کشور محسوب می‌شود که امروز مهم‌ترین مسئله در مورد معیشت و پیگیری حقوقی بازنشستگان است که متأسفانه تلاش‌های انجام‌شده در این راستا نتوانسته است رضایت‌بخش باشد.

وی مسئله اشتغال و بیکاری در کشور را از دیگر معضلات پیش روی نظام برشمرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن بیکاری جوانان رقمی افزون بر 24 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد که خود برای استانی همچون لرستان می‌تواند بیش از رقم متوسط کشوری باشد و معنای آن این است که در حال حاضر از هر چهار نفر فارغ‌التحصیلی که وارد بازار کار می‌شود یک نفر بیکار است و این به پدیده دشوار امروز در کشور تبدیل‌شده است.

دبیر کل خانه کارگر بابیان اینکه ورودی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار بیش از یک‌میلیون نفر است، تصریح کرد: این در حالی است که سهم شهرهایی که جوانان آن‌ها به تحصیلات دانشگاهی علاقه نشان می‌دهند بیشتراست و مجموع فرصت‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه توسعه سالانه 920 هزار فرصت شغلی است که همخوانی با میزان فارغ‌التحصیلان ورودی به بازار کار نداشته و از آن کمتر است.

وی با اشاره به رسالت مجلس دهم در استفاده از سرمایه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌منظور جذب در بازار کار خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر هیئت‌هایی را به‌منظور مطالعه به کشورهای پرجمعیت اعزام کرده تا در این زمینه بتوانند از تجربیات موفق این کشورها استفاده کنند.

محجوب بابیان اینکه بیکاری می‌تواند به‌عنوان یک تهدید و یا فرصت برای نسل حاضر تلقی شود، بیان کرد: اگر قدر این نعمت را ندانیم ممکن است این سرمایه در آینده به یک تهدید برای نظام تبدیل شود اما در صورت پیگیری رفع آن و تکیه‌بر تولید دانش‌بنیان می‌توان با طراحی و برنامه‌ریزی معقول تحصیلات دانشگاهی را متناسب با تقاضای بازار تنظیم کرد که این امر جزو سرفصل‌های مجلس نهم و دهم است.

وی بابیان اینکه به گفته امام راحل کارگران ستون انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: کارگران ستون اقتصاد مقاومتی هستند اما متأسفانه همواره سطح معیشتی آن‌ها پایین بوده که این موضوع از اتحاد و تلاش آن‌ها کم نکرده اما انتظار آن‌ها سامان دادن به وضعیت فعلی محیط‌های کاری و رفع مشکلات معیشتی آن‌ها است که متأسفانه در حال حاضر درآمد 35 درصد از کارگران تنها کفاف خوراک آن‌ها را می‌دهد و برای امور دیگر زندگی آن‌ها کفایت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز