خبرگزاری کار ایران

در ادامه مرگ برندهای ایرانی:

نفس «ارج» برید/ کارگران بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۶۹۱

خط تولید لوازم خانگی ارج از ابتدای سال جدید تعطیل است و حدود ۲۰۰ کارگر باسابقه این کارخانه به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

به گزارش ایلنا کارخانه لوازم خانگی ارج که مدتهاست مانند بسیاری از صنایع قدیمی و باسابقه کشور حال و روز خوشی ندارد، از ابتدای سال جاری به طور کامل خط تولید را متوقف کرده است.

این برند قدیمی لوازم خانگی که دیرزمانی از سالهای اوجش در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ نمی‌گذرد، ماههاست که نفسهای آخرش را می‌کشد و این روز‌ها کارگران متخصص و باسابقه این کارخانه در صف دریافت بیمه بیکاری ایستاده‌اند و در انتظار نوبت به سر می‌برند.

یکی از کارگران این کارخانه می‌گوید: با حدود دویست کارگر باسابقه در بهمن و اسفند سال گذشته تسویه حساب شده است و فقط حدود نیمی از آن‌ها توانسته‌اند بیمه بیکاری بگیرند و دیگران همچنان مشغول کاغذبازی و رفت و آمد به تامین اجتماعی هستند.

این کارگر که نزدیک ده سال سابقه کار فنی در خط تولید ارج دارد وضعیت کارخانه را اینگونه توصیف می‌کند: خط تولید این واحد تولیدی متوقف شده است و از آن همه کارگر شاغل در آن کارخانه بزرگ قدیمی فقط حدود ۶۰ نفر کادر اداری باقی مانده‌اند. بیشتر اداری‌ها هم، کارگرانی هستند که قرار است به زودی بازنشسته شوند.

از قرار معلوم برندهای ایرانی این روز‌ها از مرحمت رکود و بحران‌های پی در پی بازار در حال محو شدند و ارج نیز که جزئی فراموش نشدنی از نوستالوژی سالهای کودکی و نوجوانی نسل می‌انسال ایرانی است، انگار این روز‌ها به معنای واقعی به انتهای خط رسیده است...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز