خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

غرامت بیمه عمر کارگران بازنشسته با تاخیر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۳۱۵

به گفته نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان قزوین، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از پوشش بیمه‌ عمر در پرداخت غرامت فوتی بازنشستگان و مستمری بگیران رضایت ندارند.

«عیدعلی کریمی» با بیان اینکه  کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از دو سال پیش برای پوشش غرامت حوادث و فوتی بازنشستگان با یکی از شرکتهای بیمه گر قرار داد منعقد کرده است افزود:نارضایتی بازنشستگان این است که کانون عالی در خصوص  نوع قرارداد بیمه عمر بازنشستگان شفاف سازی نکرده و هر ماه  مبالغ اضافه ای را بدون هماهنگی با بازنشستگان از حقوق آنان کسر می کند.

به گفته وی، کانون عالی از هر بازنشسته تامین اجتماعی مبلغ 6  تا 11 هزار تومان کسر می کند که یکسان نبودن مبالغ کسر شده برای بازنشستگان جای سوال دارد.

این فعال حقوق کارگران بازنشسته روند جاری را موجب نگرانی بازنشستگان دانست و در ادامه در خصوص غرامت فوت  بازنشستگان گفت: همچنین این شرکت بیمه گر  غرامت فوت بازنشستگان  ومستمری بگیران را با تاخیر 4 تا 6 ماهه پرداخت می کند.

به گفته عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان  البرز ،سال گذشته در استان قزوین (از زمان عقد قرار داد تا  آذر ماه سال 94 )حدود 180 مورد فوتی وبعد آن با شروع  عقد قرار داد جدید(از آذر تا فروردین ماه 95)  تا به امروز بیش از 540 مورد فوتی گزارش شده است که خانواده‌های تعداد قابل توجه‌ای از آنان در دریافت غرامت فوت دچار مشکل شده‌اند.

او گفت: میزان غرامت برای هر فوت شده مبلغ ۳ میلیون تومان است که  عدم پاسخگویی مناسب از سوی نمایندگان شرکت بیمه گر ومسئولان بویژه کانون عالی بازنشستگان نسبت به مطالبات به حق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نارضایتی آنان را در پی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز