خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران:

قوانین بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به بازبینی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۷۷

یک فعال صنفی کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی در بحث مزایای مزدی و درمان نتوانسته آنطور که باید رضایت کارگران بازنشسته را فراهم آورد.

«علی اکبر عیوضی» عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران گفت: دوگانگی در میزان عیدی، کمک هزینه مسکن، عائله‌مندی و بن کارگری بین کارگران شاغل و بازنشسته باعث شده کارگران بازنشسته بیش از پیش احساس کنارگذاشته شدن داشته باشند.

وی افزود: کارگری که سال‌ها کارگر بوده مطابق قوانین کارگری عمل کرده در زمان بازنشسته شدن هرچند بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستند و حداقل مستمری دریافت می‌کنند اما در بحث عیدی مطابق با کارمندان عیدی دریافت می‌کند بدون آنکه از دیگر مزایایی که دولت به کارمندان خودش می‌دهد، برخوردار باشند.

عیوضی با اشاره به این امر که از سالهای گذشته تا کنون کسی به دنبال بررسی علل کاستی‌ها در ارائه خدمات به بازنشستگان نبوده است، اظهار کرد: و اکنون نیاز است در قوانین ارائه خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی بازبینی صورت گیرد تا لااقل از دریافت مزایای حداقلی کارگری محروم نمانند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران ضمن گفت: سازمان تامین اجتماعی در شعار بازنشستگان را تکریم می‌کنند، اما در عمل کارگران بازنشسته کمترین جایگاهی در تصمیم گیری‌های این سازمان ندارند.

این فعال صنفی کارگری افزود: کارگران سال‌ها با مشقت کار می‌کنند و از حداقل مزد خود برای تامین آینده زندگی حق بیمه می‌پردازند اما زمانی که بازنشسته می‌شوند با حداقل مستمری که دریافت می‌کنند در زیر خط فقر گم می‌شوند زیرا مستمری در شأن بازنشستگان به آن‌ها داده نمی‌شود.

عیوضی با تاکید بر ضعف بزرگ سازمان تامین اجتماعی در خدمت رسانی به سالمندان بازنشسته گفت: در بحث درمان طبق قانون الزام به بیمه شده‌ها باید ارائه خدمات درمانی به کارگران رایگان باشد، اما بجای خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان، بیمه تکمیلی را برای آن‌ها اجبار کرده‌اند و ارائه خدمات درمانی بیشتر را منوط به داشتن بیمه تکمیلی به و با هزینه جیب خود کارگران کرده‌اند.

وی یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان با سختی و مشقت زندگی می‌کنند و مسئولی نیز برای بررسی به مشکلاتشان وجود ندارد، هرچند خدمات رئیس سازمان تامین اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت و انکار کرد، اما مدتهاست این سازمان از ریل وظایف قانونی خود خارج شده به حدی که کارگر بیمه شده پس از ۳۰ سال بیمه‌پردازی به درمان مورد رضایت خود نمی‌رسند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران با تاکید بر لزوم افزایش امکانات درمانی در سازمان تامین اجتماعی گفت: پذیرش روزانه بیماران در هر روز محدود است و به همه متقاضیان نوبت نمی‌رسد و اگر پیش از طلوع آفتاب به درب این مراکز درمانی سازمان برویم، جمعیت عظیم بازنشستگان را در انتظار نوبت پزشکی می‌بینیم.

عیوضی تصریح کرد: درحالی که درمان یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان است، اما به دلیل مشکلات نوبت دهی، هزینه‌ها و دسترسی به مراکز درمانی، بسیاری از بازنشستگان از درمان خود دست می‌کشند که باید این مشکلات بررسی و رفع شود تا کارگران بازنشسته مانند دیگر بازنشستگان کشوری و لشگری در آرامش به درمان خود بپردازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز