خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران کارخانه «سدید ریخته گر» یکساله شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۳۳۸

با گذشت یک سال از زمان توقف مقطعی فعالیت شرکت «سدید ریخته گر» وضعیت شغلی 44کارگر این واحد تولید کننده انواع قلطک های نورد گرم با بیش از 12 ماه حقوق معوقه معلوم نیست.

منابع کارگری در این واحد صنعتی با اعلام این خبر به ایلنا می‌گویند با توقف  مقطعی فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای سال گذشته (94)، در حال حاضر حدود 44 کارگر با سابقه در بلاتکلیفی به سر می‌برند و در عین حال هنوز بابت  12 ماه مزایای مزدی وبیمه ای  به همراه عیدی سال 95طلبکارند.

بر اساس این گزارش، کارفرمای سدید ریخته گر در سال  94 با توقف فعالیت این واحد صنعتی، فقط 38 درصداز مطالبات مزدی آنان را پرداخت کرده است .

همچنین آنان در تشریح جزئیات معوقات بیمه خود گفتند: معوقات بیمه ای کارگران سدید ریخته گر  مربوط به دوماه بیمه دی وبهمن ماه 93  به همراه 10 ماه حق بیمه در سال 94 می شود.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی ادامه دارد که بیشتر  تعداد کارگران کارخانه «سدید ریخته گر» به بیش از 500نفر می‌رسید که به مرور تعدیل شده‌اند.

او گفت: کارفرما در سال 94 از مجموع 103 کارگر این کارخانه تعداد حدود 60 کارگر را در دو مرحله (خرداد وشهریور ماه ) به بهانه های مختلف  تعدیل کرده است.

کارگران با بیان اینکه از موعد بازنشستگی 25 نفر از همکاران‌شان گذشته است در ادامه درباره شرایط سخت بازنشستگی شان می‌گویند: این کارگران با استفاده از مزایای بازنشستگی مشاغل سخت وزیان‌آور امکان بازنشستگی دارند اما چون کارفرما توانایی پرداخت سهم 4 درصدی  بیمه آنان را در مشاغل سخت وزیان آور ندارد امکان بازنشستگی برای این تعداد کارگر وجود ندارد.

کارگران این واحد با بیان اینکه امیدو ارند در سال 95 به همت مسئولان شهرستان اسلامشهر مشکلات صنفی آنان مرتفع شود در ادامه گفتند: در حال حاضر علاوه بر معوقات مزدی که مربوط به سال گذشته می‌شود موضوع تعیین تکلیف  44 کارگررسمی وقرار دادی که هنوز وضعیت مشخصی ندارند از مشکلات اساسی است که عزم جدی برای رسیدگی به آن مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز