خبرگزاری کار ایران

اوباما در سخنرانی روز «ملی پرداخت دستمزد برابر برای کار برابر»:

پرداخت برابر برای کار برابر اصل بنیادین اقتصاد آمریکا باشد

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۹۶

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواهان پرداخت دستمزد برابر به زنان و مردان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان باراک اوباما در سخنرانی روز گذشته ( 12 آوریل/ 24 فروردین ) که برای نخستین بار آن را «ملی پرداخت دستمزد برابر برای کار برابر» نامیده است خواهان آن شد که پرداخت برابر برای کار برابر اصل بنیادین اقتصاد این کشور باشد.

فعالان حقوق زن سال‌ها است که می کوشند شکاف تبعیض جنسیتی در پرداخت دستمزد را کاهش دهند، این در حالی است که فعالان کارگری اعتقاد دارند که تلاش‌های دولت‌هایی که تا کنون بر سر کار آمدند در این زمینه کافی نبوده است.

اوباما که در حاشیه گشایش بنای جدیدی برای برابری ملی زنان سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه امروز هر زنی که کار تمام وقت دارد در برابر هر دلاری که یک مرد برای کار برابر دریافت می‌کند، 79 سنت دستمزد دریافت می‌کند، اظهار داشت: این شکاف برای زنانی که رنگین پوست هستند عمیق تر است.

برنده جایزه صلح نوبل در سال 2009 افزود: من می خواهم همه کسانی که در اینجا جمع شده‌اند به آیندگان نشان دهند که زنانی که روزی حق رای نداشتند و امروز برای برابری مبارزه می‌کنند در آینده  به سادگی به برابری دستمزد با مردان دست نیافته‌اند.

پیش از این هیلاری کلینگتون که در صورت پیروزی بر برنی سندرز به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به مصاف نامزد نهایی جمهوری خواهان می‌رود خواهان پرداخت دستمزد برابر برای زنان شده بود.

کلینگتون در یکی از سخنرانی‌های ماه گذشته خود دیدگاه جمهوری خواهان در برابری زنان و مردان را به دیدگاه «تروریست‌» ها نزدیک دانسته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز