خبرگزاری کار ایران

با به اتمام رسیدن زمان مقرر:

مطالبات کارگران چشمه پودنه پرداخت نشده باقی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۳۰۳

با گذشت بیش از چهار ماه از تعطیل شدن معدن چشمه پودنه، 257 کارگر این معدن همچنان در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود هستند.

کارگران چشمه پودنه با اعلام این خبر به ایلنا یادآور شدند: پس از تعطیلی این واحد معدنی قرار شد که مطالبات پرداخت نشده 257 کارگر در سه نوبت پرداخت شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

معدن زغال سنگ چشمه پودنه یکی از معادن شهرستان کوهبنان در استان کرمان است که در سال گذشته با وجود داشتن 257 کارگر به علت مشکلات مالی در آذر ماه سال گذشته تعطیل شد.

در زمان تعطیلی این واح معدنی هرکدام از کارگران  مبلغی در حدود شش تا هفت میلیون بابت مزد ماههای (شهریور، مهر، آبان و آذر) و پایان کار ۹۳و ۹۴ و عیدی ۹۴ از کارفرمای خود طلبکار بودند.

این کارگران از زمان تعطیلی محل کارشان برای پیگیری معوقات مزدی خود چند نوبت تجمع صنفی برپا کرده بودند؛ در روز دوم اسفند ماه و در جریان برپایی آخرین تجمع صنفی این کارگران استانداری کرمان با تشکیل جلسه‌ای ویژه در خصوص پرداخت معوقات مزدی و بازگشایی معدن چشمه پودنه تصمیماتی را اتخاذ کرد.

آنزمان گفته شد که در این جلسه به غیر از اعضای شورای تامین مدیریت معدن، پیمانکار معدن و نمایندگان کارگران و سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند که نهایتا مقرر شد مطالبات کارگران در سه نوبت زمانی چهارم اسفند سال 94 ( 40 درصد)، پانزدهم اسفند سال 94 (40 در صد) و بیستم فروردین سال 95 (20 در صد) پرداخت شود.

در این رابطه منابع ایلنا می‌گویند صرف نظر از آنکه با گذشت دو روز از سررسید نوبت سوم کارفرما هنوز به تعهد خود در خصوص پرداخت 20 درصد باقیمانده طلب کارگران عمل نکرده است اما در عین حال یادآور می‌شوند که در نوبت‌های قبلی نیز کارفرما بصورت کامل مطالبات آنها را پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز